Veste proastă pentru Dacia în lupta cu Ford Puma: cât de sigură e mașina?

de: Răzvan Băltărețu
20 12. 2019

Din acest an, Dacia are concurență pe piață locală din partea Ford. Puma e modelul care a atras cel mai mult atenția, iar acum reușește o performanță spectaculoasă.

Ford Puma e mașina produsă la Craiova și care, la un anumit nivel de preț, concurează cu Dacia Duster. Dar dintre cele două mai sigură este Puma. O confirmă testele EuroNCAP.

Ford Puma a primit cinci stele din cinci la testele EuroNCAP. Dar pentru Ford nu-i chiar o surpriză. Prima mașină produsă în România care a primit cinci stele la testele de siguranţă a fost B-Max în 2012. Au fost însă actualizate standardele și acum sunt mai stricte. Spre comparație, Duster a ajuns la trei stele din cinci.

De ce Ford Puma e mai sigură decât Dacia

Pentru siguranţa adulţilor, maşina a primit un punctaj de 94% siguranţă pentru adulţi, 84% pentru copii, 77% pentru pietoni şi 74% pentru sistemele de asistenţă. Ford Puma are airbaguri frontale, laterale, cortină, sistem de frânare de urgenţă care detectează maşini, pietoni, biciclete şi funcţionează atât în oraş, cât şi în extraurban. De asemenea, maşina dispune de sistem pentru păstrarea benzii de rulare.

Ca idee, dat fiind că Puma concurează cu Dacia Duster, mașina produsă la Mioveni a primit cele trei stele în 2017. Iar punctajele pentru siguranță sunt următoarele: 71% pentru protecţia adulţilor, 66% a copiilor, 56% a pietonilor şi 37% în ceea ce priveşte sistemele de asistenţă.

Cu siguranță pentru Renault sau Dacia nu-i o surpriză că mașinile acestea se descurcă prost la testele EuroNCAP. O confirmă strategia pe termen lung a grupului francez.

În ceea ce privește performanța Ford în România, Puma a reprezentat 34% din producţia locală în noiembrie, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). În total, în luna precedentă, Ford a produs aproape 13.800 de maşini, în creştere cu 5% faţă de perioada similară a anului trecut.

Potrivit estimărilor companiei, ceea ce ar trebui să dea de gândit și celor de la Dacia, Ford EcoSport şi Puma vor înregistra vânzări în 2020 în România de circa 4.500 – 5.000 de unităţi. Aproximativ 2.500 de unităţi vor fi din modelul Puma şi 2.000 – 2.500 din modelul EcoSport.

Cât costă Puma în România

Preţul de pornire pentru Ford Puma în versiunea Titanium este de 16.500 de euro cu TVA pentru 1,0 EcoBoost 125 CP şi 17.000 de euro pentru versiunea hibridă. La nivelul gamei Ford, la un nivel similar de echipare Puma este cu 2.000 de euro mai scumpă decât EcoSport, iar Puma este cu 1.500 de euro mai ieftină decât un Ford Focus cu o configuraţie similară.

La nivelul primelor 11 luni, Ford EcoSport este al doilea cel mai bine vândut SUV mic de pe piaţa locală, după Duster.