Șeful Dacia, anunț despre viitorul electric al mărcii: când apar primele modele

de: Ciprian Ioana
19 11. 2019

Șeful Dacia, Christophe Dridi, a vorbit despre electrificarea gamei în perioada următoare. Există câteva indicii potrivit cărora nu va mai dura mult până când vom vedea lansat primul model hibrid sau electric scos pe porțile uzinei din Mioveni.

Dacia ezită, deocamdată, să anunțe o dată de lansare pentru un nou model care, cel mai probabil, va veni în varianta hibrid sau electrică. E o perioadă în care toți constructorii auto caută să se alinieze noilor norme de poluare, care sunt extrem de dure. Pentru a fi siguri că pot scoate pe porțile fabricilor mașini nepoluante trebuie să mizeze pe variante electrice. Și asta se pregătește să facă și Dacia.

Deja, pași în această direcție s-au făcut la Renault, compania-mamă. Tehnologie există și, după cum susține șeful Dacia, e doar o chestiune de timp până când va fi implementată în gama Dacia. Problema nu este dacă, ci când.

Ce spune șeful Dacia despre modelele electrice și hibrid

În uzina de la Mioveni sau în cea din Tanger vor fi construite, cu siguranță, modele electrice și hibrid. Iar anul 2020 pare cel mai promițător în acest sens.

„La Dacia vom avea hibride şi vom avea ma­şini electrice cu sigu­ran­ţă. Întrebarea este când, nu dacă. Acum în aceasta fază, chiar dacă am şti data, tot nu am pu­tea comu­nica aceas­tă in­for­maţie. Avem hibride la Re­nault. Clio V proas­păt lan­sat va avea o versiune hi­bri­dă. Atunci când plat­formele sunt si­milare sau co­mune, este uşor să co­piezi tehnologie de la un model la al­tul“, a declarat Chris­tophe Dridi, pre­şe­dintele şi direc­torul general al Automobile Dacia.

Există și o strategie diferită în cadrul grupului Renault. Spre exemplu, în urmă cu 15 ani, modelele Dacia primeau primeau motorizări „amortizate“, adică ceea ce se investise deja în cazul Renault și se recuperare. Acum, maşinile mărcii autohtone sunt echipate cu cele mai noi propulsoare, inclusiv cu motorul de 1,33 litri dez­voltat de Renault alături de Mer­cedes-Benz, sau noul 1,0 TCe dezvoltat alături de Nissan.

Dacia trebuie să se alinieze la trendul electric. Toți producătorii auto vor fi obligaţi să se înca­dre­ze într-o medie a emi­siilor de 95 de grame de dioxid de carbon per kilo­metru din 2021. Ca să-ți faci o idee, media europeană este acum de circa 120g/CO2 per km. Asta înseamnă că, pe viitor, vei vedea tot mai puține autoturisme cu motoare clasice pe străzi.

Renault s-a mișcat deja în această direcție. A lansat în acest an cea de-a cincea generaţie a modelului Clio într-o versiune hibridă, în timp ce noul Captur, SUV-ul mic al mărcii şi Megane, modelul compact, vor veni în versiuni plug-in hybrid – hibride care pot fi alimentate cu energie electrică şi de la priză.