Recordul Volkswagen care arată cum se schimbă industria auto și unde pierde Dacia

de: Ciprian Ioana
02 12. 2019

Seria Golf de la Volkswagen nu mai are nevoie de nicio prezentare. E un model care se vinde ca pâinea caldă, iar fiecare lansare nouă e un succes. Dar ce ai zice dacă gama e-Golf urmează același traseu al succesului?

Volkswagen e cel mai mare producător auto al lumii și tocmai ce a anunțat că pune la bătaie miliarde de dolari pentru a-și diversifica gama de electrice. Printre primele modele lansate de germani se numără e-Golf, fabricat pe platforma de la uzina din Dresden, Germania.

Au trecut cinci ani de la lansarea lui, iar modelul, deși unul electric, a arătat că poate avea succes. Este popular în Europa și-n Statele Unite, chiar dacă infrastructura nu e tocmai pregătită pentru adoptarea la scară largă a electricelor.

Chiar și așa, Volkswagen a spus că modelul e-Golf este un succes. Iar cifrele vânzărilor, făcute publice, confirmă asta.

Câte modele e-Golf a vândut Volkswagen

Modelul Volkswagen e-Golf

Modelul e-Golf de la Volkswagen a fost prezentat în 2013 la Salonul Auto de la Frankfurt și a intrat în producție anul următor. De atunci și până acum s-au vândut deja 100.000 de unități. Germanii au prezentat cifrele oficial tocmai pentru a sărbători acest succes.

Pentru anul acesta, modelul e-Golf a marcat și un record: între ianuarie și septembrie s-au vândut deja 27.900 de unități. Cele mai bune piețe au fost Norvegia, Germania, Statele Unite, Marea Britanie și Olanda.

Modelul e-Golf e echipat cu o baterie de 100 de kw și are o autonomie de 230 de kilometri. A fost al doilea model VW 100% electric lansat de constructor, după e-Up!. E, practic, punctul de cotitură al germanilor către industria electricelor și, după cum se poate observa, s-a dovedit un pariu câștigător.

În România, prețul unui VW e-Golf este de 19.000 de euro.

Producția e-Golf va fi, cel mai probabil, abandonată curând pentru a lăsa loc noului model ID.3, care intră în producție la finalul anului viitor.