Planul Volkswagen prin care vrea să vândă mai ușor mașini către bogați

de: Ciprian Ioana
29 10. 2019

Volkswagen e un gigant în industria auto și o demonstrează de fiecare dată când are ocazia. Acum, mai face un pas înainte și s-ar putea să fie deschizător de drumuri pentru mulți competitori.

Volkswagen deține nu mai puțin de 12 branduri în portofoliul său. Printre ele se numără și Porsche, constructorul auto care prin anii 90 se uita să cumpere Volkswagen, dar a ajuns să fie înghițit de germani.

Iar Volkswagen are planuri mari cu brandul pe care l-a achiziționat în 2012. Într-o eră în care tot mai multe persoane își fac cumpărăturile online, Porsche a decis să aducă acest trend și în industria auto. Așa că vrea să-și vândă mașinile și pe internet. Evident, publicul țintă este unul cu venituri peste medie, din moment ce marca este una premium.

Iar oamenii cu bani sunt cei care, de regulă, preferă să cumpere direct din fața laptopului sau direct din telefon.

Volkswagen vrea să vândă mai ușor mașini bogaților

Până acum, în aproape toate colțurile lumii, procedura e cam aceeași când vrei să-ți cumperi o mașină nouă. Îți alegi un dealer, testezi modelul pe care vrei să-l cumperi, poate beneficiezi de unele oferte și cam aia e. Porsche vrea să ducă acest lucru la alt nivel.

Constructorul, parte din grupul Volkswagen, vrea să înceapă să vândă mașini online. Adică să sară peste dealeri și reprezentanțe. Până în 2025, vrea ca 10% din mașinile sale să fie cumpărate online în Germania. Un fel de eMag, dacă vrei, dar pe partea auto.

Porsche se folosea, doar în Germania, de 88 de reprezentanțe de dealeri prin intermediul cărora își vindea modelele. Sigur, puteai să vezi pe site modelele, dotările fiecăruia, dar nu puteai plasa o comandă. Acest lucru se va schimba. Și, după modelul Tesla, îți vei putea comanda modelul Porsche dorit direct de pe site.

Ce face acum constructorul auto e să se alinieze unei direcții mondiale. Zona de e-commerce este extrem de populară și a câștigat teren în mai multe domenii. Era doar o chestiune de timp până să ajungă și la industria auto.

Deocamdată, planul Porsche e implementat doar în Germania. De anul viitor, însă, ar putea fi extins în toată Europa.