Noul Passat de la Volkswagen arată ca o mașină făcută pentru Terminator

de: Ciprian Ioana
25 11. 2019

Volkswagen a anunțat, recent, noua generație de Passat 2020. Numai că noul model… nu e chiar foarte nou. Unii oameni l-au și testat și, dincolo de designul desprins parcă din seria Terminator, nu prea sunt alte lucruri de zis.

Modelul Volkswagen Passat 2020 este, după cum te-a obișnuit constructorul german, tot un sedan. Și e construit pe aceeași platformă pe care s-au făcut și precedentele modele. O platformă pusă deja la treabă din 2011 încoace. Passat e un model iconic al celor de la Volkswagen. Nu e varianta ieftină Jetta și nici o Skoda Octavia. E un pic mai mult decât aceste două modele, dar tot nu-l poți încadra la premium.

E motivul pentru care germanii nu renunță la această marcă. Ba chiar caută să o reinventeze. Cum o fac? Într-un stil care îi dezamăgește pe mulți. Noul model a fost lansat pe piața americană, acolo unde oameni l-au și testat să vadă ce poate face.

Volkswagen Passat 2020: design creat parcă pentru americani

Într-o perioadă în care marii constructorii fug spre zona SUV și crossover, Volkswagen se încăpățânează să insiste și pe zona sedan. Chiar dacă vânzările pe acest segment au început să se prăbușească de ceva vreme în Statele Unite. Sub capotă, modelul VW Passat 2020 vine cu un motor turbo în patru timpi – doi litri, 174 de cai putere, singurul disponibil pe piața din SUA.

Cei care l-au testat susțin că acesta consumă mai puțin decât modelul precedent și, din acest punct de vedere, s-ar putea dovedi util.

Partea frontală a noului model te duce, însă, cu gândul la seria Terminator. Este foarte agresivă și dură și pare construită special pentru piața americană, acolo unde modelele GM încă sunt preferate de mulți. De altfel, Volkswagen și-a dorit să concureze un pic pe zona asta cu Kia Optima și Hyundai Sonata, numai că aceste modele sunt chiar mai ieftine decât modelul sedan al germanilor.

Și, pe alocuri, promit mai multe.

Sunt câteva îmbunătățiri, însă, pe partea de tehnologie. VW a pus câteva sisteme care-l atenționează pe șofer că ar putea lovi unele obiecte, are un sistem de auto-frânare de urgență, dar câteva dintre aceste funcții se regăseau și pe modelele precedente. Nu e, așadar, un mare salt.

Prețul de pornite pe piața americană pentru VW Passat 2020 e de aproape 23.000 de dolari, dar varianta cu toate dotările se duce peste 31.000 de dolari.

Pe piața din Europa (deci și-n România), lucrurile stau un pic altfel. Prețul de pornire este de peste 27.500 de euro – adică versiunea standard, cea mai ieftină. Ai în plus și un motor pe benzină de 1.6 litri și 120 de cai-putere. În plus, modelul e echipat și cu o cutie de viteze automată de tip DCT, jante din aliaj cu diametrul de 16 inci și blocuri optice cu LED.