Invenția Tesla care rezolvă problema geamurilor înghețate pe timp de iarnă

de: Ciprian Ioana
19 12. 2019

Șeful Tesla, Elon Musk, e considerat drept un vizionar și nu se dezice nici de această dată. Compania sa susține că a identificat soluția pentru ca geamurile și portierele să nu mai înghețe pe timpul iernii.

Mulți șoferi Tesla s-au plâns de faptul că au întâmpinat probleme pe timpul iernii.  Ei susțin că portierele mașinii îngheață pe timp de iarnă și nu-și mai pot deschide mașina. Apar asemenea probleme la Model 3, unde portierele se deschid la o simplă apăsare cu degetul pe mâner.

Numai că atunci când afară este foarte frig, sistemul nu mai funcționează. Sigur, șoferii au la dispoziție o funcție din aplicație: să preîncălzească mașina chiar dacă nu se află în ea, dar operațiunea nu are succes întotdeauna sau durează foarte mult. Așa că Tesla promite că are soluția.

A inventat un „tratament anti-îngheț”

Cum rezolvă Tesla problema geamurilor înghețate

Noua soluție de la Tesla nu e ieftină deloc – costă în jur de 150 de dolari, după cum spun proprietarii de mașini fabricate de constructorul auto. Și vine sub forma unei folii de protecție, care se aplică pe portiere și geamuri, pentru a preveni înghețul.

Mulți șoferi, în special din America, se plâng însă de faptul că nu ar trebui să fie taxați pentru o problemă pe care Tesla ar fi trebuit să o prevină. Numai că nu s-a întâmplat așa, iar sistemul de deschidere a portierei folosit de Model 3 nu a luat în calcul și temperaturile scăzute din multe zone.

Câțiva proprietari de Tesla care n-au vrut să plătească 150 de dolari pe invenția companiei au apelat la soluții mai ieftine. Ei susțin că și-au comandat de pe Amazon câteva garnituri de cauciuc și astfel au rezolvat problema. Eficiența nu este, însă, la fel. Dar, pentru moment, își face treaba.

Pentru mulți ar putea să nu funcționeze, iar experții recomandă, totuși, soluția de la Tesla.

Dincolo de ce a inventat Elon Musk pentru a-și rezolva problemele, soluția ar putea fi benefică pentru multe modele de mașini. Iar ideea ar putea fi copiată de mai mulți constructori, care nu mai vor ca clienții lor să întâmpine probleme cu mașina pe timp de iarnă.