Instagram devine un fel de magazin: cum vei cumpăra online

de: Florin Cașotă
20 03. 2019

Instagram este o platformă bună pentru branduri să-și vândă produsele, iar acum a devenit un canal viabil de vânzare.

Instagram a mai făcut un pas important în direcția comerțului online și acum va fi și mai ușor pentru utilizatori să cumpere produsele favorite, direct din aplicație. Cei de la Instagram au anunțat astăzi funcția Checkout pentru aplicația de mobil.

Cu această funcție, utilizatorii de Instagram vor putea salva informațiile despre metodele de plată direct în aplicație astfel vei putea cumpăra un produs din câteva tap-uri.

Cel mai mare beneficiu îl vor avea retailerii, deoarece acest canal de vânzare va deveni și mai productiv. Bineînțeles, și Instagram are parte de beneficii și cere un comision de la comercianții care vor să vândă pe platformă.

Ce produse vei putea cumpăra de pe Instagram în viitor

În acest moment, peste 20 de branduri își vor vinde produsele pe platforma deținută de Facebook. Te poți aștepta la nume precum Nike, Adidas, Dior, H&M, MAC, Michael Kors, Oscar de la Renta, Prad, Uniqlo, Warby Parker sau Zara.

Așa că dacă urmărești contul acestor branduri vei putea cumpăra hainele și încălțămintea direct de pe fotografii. Îți este afișată denumirea produsului, costul, selectezi culoarea și mărimea și apeși pe „Checkout on Instagram”. Mai departe alegi tipul de livrare și cardul folosit pentru plată (Visa, Mastercard, American Express, Discover sau PayPal).

Acum este posibil să cumperi obiecte pe care le vezi pe platformă, dar nu direct din aplicație. Drept urmare, mulți abandonau coșul de cumpărături. Această schimbare este menită să transforme aceste abandonuri în achiziții.

Există un potențial imens pentru acestă funcție, iar reprezentanții companiei au spus că peste 130 de milioane de oameni apasă în fiecare lună pe produse disponibile la vânzare pe Instagram.

În acest moment, funcția se află în beta, iar plățile vor fi procesate în parteneriat cu PayPal. Dacă proiectul va fi unul de succes nu este greu de crezut că o funcție similară va ajunge și pe Facebook.