Primul hotel din lume care (aproape) a înlocuit angajații cu roboți

de: Daniel Ștefan
04 03. 2019

Primul hotel din lume care are roboți în loc de angajați umani se află în Japonia (deloc surprinzător) și, cu toate că pare o minune tehnologică, în realitate, acei roboți nu sunt chiar atât de eficienți.

Probabil că nici acest aspect nu e deloc surprinzător, având în vedere că deocamdată, roboții sunt simple păpuși mecanice dotate cu un computer programat să identifice și să execute anumite comenzi.

Încă suntem departe de acel viitor în care roboții vor putea fi cel puțin la fel de eficienți ca oamenii, dar nu același lucru crede și proprietarul hotelului Henn-na, din Nagasaki, Hideo Sawada.

Scopul lui Hideo a fost să facă din Henn-na cel mai eficient hotel din lume. Deocamdată nu prea a reușit această performanță, dacă e să ne luăm după anumiți vizitatori, dar, măcar este primul hotel din lume care are ca angajați roboți și nu persoane…în mare parte, cel puțin.

Un jurnalist de la The Guardian a cedat tentației și a călătorit în Nagasaki pentru a se caza la acest hotel și să vadă cât de eficienți sunt roboții, în comparație cu oamenii, care, fie îți mai scapă bagajele, fie ți le pierd, fie nu te înțelegi cu cei de la check-in.

Jurnalistul povestea în urmă cu câțiva ani că a sosit la hotel la ora 2:55 pm (ora Japoniei). Atmosfera era surprinzător de liniștită. Nu se auzea nici musca. La recepție, a fost întâmpinat de doi roboți care au ca sarcină cazarea turiștilor.

Unul dintre roboți înfățișează o persoană, o fată de origine japoneză, îmbrăcată mai degrabă ca un cofetar, dar care îi „servește” doar pe japonezi. Celălalt robot este un dinozaur prădător (velociraptor) care nu e programat să îți ronțăie beregata (deși, la asta te aștepți când îl vezi) și care e însărcinat tot cu cazarea, însă a turiștilor străini. Și e un dinozaur poliglot.

Foarte ospitalier acest hotel Henn-na… localnicii sunt primiți de o „fată”, iar străinii de unul dintre cei mai temuți prădători care au umblat vreodată pe Pământ… o reprezentare a lui.

Jurnalistul de la Guardian a avut însă câteva probleme cu acești roboți pentru că în momentul sosirii sale, nu se mișcau și nu scoteau niciun sunet. A gesticulat, le-a vorbit, dar nimic. La un moment dat, un bărbat îmbrăcat într-un costum negru (se pare că sunt și angajați umani) l-a lămurit că check-in-ul se face după ora 3:00 pm. Câtă punctualitate din partea lor!

În cele din urmă, cazare a decurs fără probleme. Jurnalistul nu a fost impresionat, dar nici nu e un hotel rău. Nu a spus însă cât a dat pentru o noapte în primul hotel din lume „condus” de roboți.

„Japoneza” și dinozaurul nu sunt singurii „angajați” mecanici.

Ceilalți roboți ai hotelului includ un braț mecanic gigantic băgat într-o cutie din sticlă care depozitează bagajele în sertare individuale, un „portar” care îți explică orele de mic dejun și locațiile (doar în limba japoneză) și îți comandă un taxi dacă ai nevoie.

Nu e ceva senzațional, dar nu prea găsești un hotel în care anumite sarcini să fie îndeplinite de niște mașini.