Cum „s-a trezit” Coca-Cola în fața giganților IT ca Apple sau Google
Giganții IT precum Apple, Google, Amazon și Microsoft sunt companii gigant care, pe măsură ce tehnologiile au avansat, au crescut și mai puternic. Există, însă, în această ecuație și câțiva perdanți precum Coca-Cola.
Interbrand a publicat topul celor mai valoroase branduri din lume. Iar clasamentul e condus de giganții din tehnologie precum Apple, Google, Amazon și Microsoft. Sunt companii care devin din ce în ce mai mari de la an la an.
Iar asta le permite să înghită pe oricine le poate pune bețe în roate sau le poate amenința poziția. Dar, în tot acest timp, caută să se extindă și să acopere segmente și din alte domenii de activitate.
Apple se lansează pe piața serviciilor de streaming video, Amazon a făcut-o deja de ceva vreme.
Când marile companii se fac și mai mari, există însă și perdanți. Iar pe această listă nefastă se află, potrivit topului Interbrand, Coca-Cola, Huawei și Facebook.
Cum a căzut Coca-Cola în spatele giganților Apple, Google, Amazon și Microsoft
Primele cinci locuri din clasamentul celor mai valoroase branduri din lume sunt ocupate, în ordine, de Apple, Google, Amazon, Microsoft și, abia pe locul cinci, Coca-Cola.
Următoarele cinci poziții din top 10 sunt completate de Samsung, Toyota, Mercedes, McDonald’s și Disney.
Top 10 al celor mai valoroase branduri:
- Apple
- Amazon
- Microsoft
- Coca-Cola
- Samsung
- Toyota
- Mercedes
- McDonald’s
- Disney
Există, însă, și câteva companii implicate în diverse scandaluri ca Huawei și Facebook, care n-au prins top 10. Compania lui Mark Zuckerberg a căzut pe locul 14. Anul trecut se afla în top 10.
Asta se vede și în valoarea de piață a Facebook, care a căzut de la 48 de miliarde de dolari (în 2017) la 40 de miliarde de dolari.
Ambele au suferit lovituri de imagine pe parcursul anului: Huawei se află în centrul unui scandal privind tacticile de spionaj, iar Facebook a fost acuzată că nu-i pasă de protecția datelor personale și nici de eliminarea comportamentului deviant de pe conturile sale.
Realizatorii topului susțin că a clasificat companiile în funcție de performanțele financiare ale produselor și serviciilor din portofoliu, rolul jucat de acestea în luarea anumitor decizii și capacitatea companiei de a-și fideliza clienții.
Adică exact acele strategii care-ți asigură creștere pe termen lung.
De remarcat că industria auto se află pe locul al doilea ca pondere în clasamentul Interbrand, iar serviciile business sunt pe locul al treilea.
Tehnologia conduce detașat.