Booking.com, forțată de UE să nu te mai țepuiască. Ce se va schimba?

de: Răzvan Băltărețu
23 12. 2019
Booking.com / Facebook

Ultimul an nu a fost prea bun pentru Booking.com. Din 2020, compania și-a asumat să schimbe modul în care profită de naivitatea clienților. Comisia Europeană a venit cu regulile.

Încă de la începutul anului platforme ca Booking.com sau Trivago au fost anchetate de Autoritatea pentru Concurență și Piață (CMA). Astfel de platforme din turism profită de clienți prin afișarea unor mesaje care să-i îndemne să ia decizii impulsive. Booking.com a acceptat acum să schimbe regulile.

Didier Reynders, comisar european pentru justiție și protecția consumatorilor, a spus că e vital ca lideri de piață, cum e și Booking.com, să-și schimbe practicile și să aibă o responsabilitate mai mare față de clienți. Trebuie să se asigure că sistemele de rezervare online a cazărilor sunt lipsite de tehnici manipulative, cum ar fi ascunderea influenței anunțurilor sponsorizate asupra clasamentului afișărilor, presiunea nejustificată asupra utilizatorilor sau reprezentarea eronată a reducerilor de preț.

Comisia Europeană și autoritățile naționale de protecție a consumatorilor vor continua să monitorizeze toate platformele online de călătorie pentru a asigura un mediu onest pentru consumatori, a mai spus Reynders. Booking.com are timp până pe 16 iunie 2020 să se supună noilor reguli.

Ce se schimbă la Booking.com

  • Va preciza clar pentru consumatori că afirmații ca „ultima cameră disponibilă” se referă doar la oferta de pe platforma Booking.com
  • Nu va prezenta o ofertă ca fiind limitată în timp dacă același preț va fi disponibil și ulterior
  • Va clarifica modul cum sunt ordonate în clasament rezultatele afișate în urma cătărilor pe site, precum și dacă tarifele plătite de hotelul respectiv către Booking.com au influențat poziția sa în lista de rezultate
  • Se va asigura că este clar când o comparație între prețurile la cazările afișate pe site se bazează pe circumstanțe diferite (de exemplu: datele de ședere) și nu va prezenta această comparație ca pe o reducere de preț
  • Se va asigura că toate comparațiile de prețuri prezentate ca reduceri reprezintă economii reale pentru consumator (de exemplu: prin furnizarea detaliilor despre prețul standard luat ca referință)
  • Va afișa prețul întreg pe care consumatorii vor trebui să îl plătească (inclusiv toate taxele, tarifele și impozitele inevitabile care pot fi calculate în mod rezonabil în avans) într-un mod clar și evidențiat
  • Va prezenta cazările epuizate (vândute în totalitate) pe o poziție corespunzătoare criteriilor de căutare
  • Va indica limpede dacă o cazare este oferită de o gazdă privată sau de un profesionist