Telekom pierde clienți, dar n-o duce rău cu banii

de: Florin Cașotă
09 08. 2018

Telekom România a publicat rezultatele financiare pe al doilea trimestru al anului 2018, iar datele indică venituri crescute, dar și o reducere a numărului de clienți.

Veniturile consolidate ale grupului Telekom Romania în al doilea trimestru al anului (T2) 2018 au fost de 237,8 milioane de euro, în timp ce EBITDA (profitul înainte de impozite) ajustată s-a ridicat la 37,3 milioane de euro.

Cea mai mare parte din acestă sumă a fost dată  de servicii mobile care au crescut cu 3.1% în T2 2018, până la 82.4 milioane euro. În același timp, numărul clienților pentru serviciile integrate fix-mobil a crescut cu 40% în T2 2018 faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la 597.000 la sfârşitul lunii iunie 2018. Veniturile aferente au crescut cu 30.1% în T2 2018.

Totuși, la 30 iunie 2018, baza totală de clienți ai Telekom Romania Mobile a scăzut cu 3,4% față de aceeași perioadă a anului trecut la 4,7 milioane, în scădere cu 3,4% , în principal ca urmare a eliminării SIM-urilor inactive, explică reprezentanții companiei. Segmentul postpaid reprezenta 35% din baza totală de clienți. Numărul total al clienţilor din segmentul business a crescut cu 6,8% în T2 2018 faţă de perioada similară a anului trecut.

Segmentul clienților de servicii de televiziune a înregistrat o uşoară descreştere, de 0.5%, în T2 2018, ajungând la 1,46 milioane, cu venituri aferente în scădere cu 8.1% de la un an la altul. Segmentul de Internet TV (IPTV) a continuat tendinţa ascendentă, cu o creștere de 21% a numărului de clienţi în al doilea trimestru al acestui an comparativ cu anul trecut.

De asemenea, în aceeași perioadă grupul Telekom Romania a raportat 1,16 milioane de clienți broadband (fix și mobil) pentru operaţiunile fixe, în scădere cu 2% faţă de acelaşi trimestru al anului trecut. Utilizatorii de voce  au ajuns la 2,096 milioane la finalul celui de-al doilea trimestru al anului, în scădere cu 1% faţă de T2 2017. Veniturile generate de serviciile de voce fixă au scăzut cu 21.1% față de aceeași perioadă a anului trecut.

În același timp,  Orange a raportat o cifră de afaceri de 275 milioane de euro în T2, în creștere cu 3,4% față de aceeași perioadă a anului trecut. Potrivit operatorului, creșterea este datorată evoluției pozitive a segmentului de abonați ai serviciilor mobile și vânzărilor de echipamente.