Tesla Model 3 continuă să fie un mit și s-ar putea să nu ți-o dorești
Tesla Model 3 ar fi trebuit să fie o creație miraculoasă care aduce mașinile electrice în mâinile muritorilor de rând. Realitatea este însă cu totul alta.
Tesla Model 3 s-a aflat timp de câțiva ani în stadiu de prototip, după ce a fost dezvăluită publicului larg. Între timp, te-ai fi așteptat ca gigantul american să dezvolte un sistem eficient pentru producția ei în masă. Din păcate, toate promisiunile vizavi de livrarea unui număr mare de unități au fost înșelate. Mai multe decât atât, conform unui reportaj publicat de CNBC, problemele de producție sunt mult mai mari decât se credea inițial și decât au declarat în trecut oficialii companiei.
Sub condiția anonimatului, angajați Tesla au declarat în luna decembrie a anului trecut că bateriile pentru mult răvnitul autovehicul sunt produse parțial de mână. Angajați de la partenerul Panasonic au fost aduși în urmă cu câteva luni pentru a eficientiza fluxul de producere al bateriilor, dar, în continuare, pare imposibil să facă față cererii.
Ca lucrurile să fie și mai grave, o serie de baterii produse de mână în 2017, au ajuns la posesorii de Tesla Model 3 cu defecte. Procesul de producție este unul care necesită atât de multă precizie, încât pare stupid ca cineva să creadă că poate fi realizat de mână. O singură baterie de Tesla include un aranjament foarte elaborat de celule lithium-ion și tuburi de răcire care trebuie să fie perfect aliniate și lipite împreună.
Deși oficialii Tesla au negat cu ardoare că ar fi livrat baterii cu probleme mai mici sau mai mari vreodată, speculațiile și argumentele în această direcție sunt numeroase. Totul începe cu inspectorii de calitate angajați de Tesla pe un contract pe perioadă determinată. Aceștia au putut confirma că procesul de testare al bateriilor produse este mult mai simplist și superficial decât la alți producători de acumulatori cu tehnologii similare.
În altă ordine de idei. În întregul an 2017, au fost livrate 1550 de mașini Tesla Model 3 către cumpărători, din 2400 care au fost produse în total. În același timp, producătorul american a livrat 101.000 de Model S și Model X. În primul trimestrul al acestui an, Tesla speră să livreze 2500 de Model 3 pe săptămână, o scădere semnificativă față de promisiunea de acum câteva luni de 5000 pe săptămână. Mai multe detalii pe marginea acestui subiect vom afla pe 7 februarie, când Elon Musk va publica raportul financiar pe 2017.