De ce mașina Tesla și-a izbit șoferul într-o barieră. Accidentul a fost fatal

de: Florin Cașotă
08 06. 2018

Pilotul automat al mașinilor Tesla este ca o invenție din viitor și pare a funcționa destul de bine. Din păcate, încă are erori, iar acestea pot fi fatale.

Wei Huang, inginer care lucra la Apple, mergea pe autostrada 101 atunci când modelul său Tesla Model XP100D s-a izbit de bariera de ciment care delimita carosabilul. Botul mașinii a fost complet distrus, vehiculul a luat foc și alte două mașini s-au ciocnit de Tesla. Huang a fost scos din mașină și dus la spitalul Stanford, dar rănile au fost prea grave și a murit.

Greșeala pilotului automat a făcut ca mașina să vireze stânga în parapet, potrivit unui raport al comitetului național pentru siguranța transportului. Agenția spune că mâinile lui Huang au fost detectate pe volan timp de 34 de secunde, cu trei ocazii diferite, în cele 60 de secunde de dinaintea impactului.

Se pare că au existat două alerte vizuale și o alertă audio în care șoferul era atenționat să pună mâinile pe volan, dar acele alerte au fost făcute cu mai mult de 15 minute înainte de accident.

Tesla urmărea automobilul din fața sa și avea activate funcțiile de „adaptive cruise control” și „autosteer” și mergea cu o viteză de 104 km pe oră cu opt secunde înainte de impact. O secundă mai târziu Tesla a început să vireze la stânga.

Vehiculul din față a accelerat ceea ce a făcut ca mașina să accelereze la 112 km pe oră. Autovehiculul s-a lovit de parapet cu viteză. Înainte de impact nu a existat nicio tentativă de frânare sau o mișcare de evitare.

Reprezentantul Tesla a refuzat să comenteze raportul agenției și a semnalat faptul că Huang a avut „aproape cinci secunde și un grad de vizibilitate mare” al barierei de ciment înainte de impact.

Tesla a mai avut probleme și în trecut,iar acest accident fatal este al doilea cauzat de pilotul automat al companiei în Statele Unite ale Americii.