Telekom, acuzată că ți-a tăiat viteza la net fix când ai fi avut nevoie
Autoritatea de reglementare în comunicații a avertizat Telekom România, după ce aceștia ar fi făcut discriminări în ceea ce privește vitezele la internet.
În decizia 669/2018, se arată că ANCOM a sancționat cu avertisment Telekom România Mobile Communications, deoarece compania a încălcat prevederile stipulate în articolul 3, aliniatul 3, paragrafele 1 și 3 din Regulamentul Uniunii Europene privind accesul la internetul deschis.
Sancțiunea se referă la ofertele din care face parte bonusul Net Nelimitat. În cadrul acestora, traficul video a fost discriminat, astfel că vitezele de transfer au fost reduse în comparație cu celelalte. Bonusul poate fi activat atât pe cartele, cât și pe abonamente.
Conform ANCOM, Telekom trebuie să elimine acest tratament discriminatoriu în cel mult 60 de zile de la data comunicării deciziei de sancționare.
Telekom are altă părere, însă. Reprezentanții companiei susțin că bonusul este acordat gratuit, fie că e vorba de clienți noi sau vechi, iar utilizatorii primesc trafic național de date nelimitat și gratuit. În plus, cei de la Telekom susțin că sunt ”în favoarea internetului deschis și liber”, astfel că ofertele create pentru piață iau în calcul acest principiu. ”Avem convingerea că Bonusul Net Nelimitat 4G respectă principiile acestor prevederi”, răspunde Telekom, cu privire la respectarea prevederilor și regulamentelor în vigoare.
Operatorul spune că termenii și condițiile de acordare și utilizare ale bonusului sunt prezentate clar clienților, iar că aceștia au posibilitatea de a renunța oricând la această opțiune. Totodată, firma susține că dintre utilizatorii care au oferta de servicii mobile cu bonusul de Net Nelimitat, 99,9% aleg să își păstreze activ acest bonus.