Taxa auto 2019: de ce vei plăti mai mult chiar dacă ai mașină nouă
Ministrul Mediului a declarat că taxa auto ce va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2019 nu este, de fapt, taxă. Ceva vei plăti, dar nu e taxă și ești dator la stat pentru mașina pe care o conduci chiar dacă nu e veche.
Numărul tot mai mare de taxe sau contribuții (chiar nu contează cum se numesc pentru că tot vei plăti o sumă) mai degrabă descurajează cetățenii să mai dețină un automobil.
Ministrul Mediului Grațiela Gavrilescu a ținut să precizeze (din nou) că suma datorată statului nu e o taxă ci o contribuție pentru faptul că mașina ta poluează. Cantitatea redusă de emisii poluante nu te scutește de contribuție, deci nu contează dacă ai mașină veche sau nouă. Diferența o vei vedea doar la acel impozit, dar toți vor plăti ceva.
„Aşa cum am spus de nenumărate ori, nu este vorba de o taxă de poluare sau timbru de mediu sau o altă denumire care să includă cuvântul taxă. În schimb, am susţinut şi susţin în continuare că poluatorul plăteşte şi nu numai în cazul emisiilor de CO2. Și în cazul deşeurilor şi în celelate cazuri, cel care poluează trebuie să plătească”, a declarat ministrul Mediului.
“În interiorul grupului de lucru din care fac parte, specialişti ai Ministerului Mediului, Administraţiei Fondului de Mediu, ai RAR-ului, Ministerului Transporturilor, Finanţelor […] au în cercat să găsească o formă finală consultând cei doi producători de autovehicule din România şi cei care în decursul anilor au reuşit să ne îndrume […] astfel încât să găsim o formă a unei eventuale contribuţii pe care cetăţeanul ar trebui să o plătească atunci când emisiile de CO2 ar fi depăşite, când cilindreea folosită la autovehicul are o anumită capacitate care poate să producă emisii şi norma de poluare”, a mai adăugat Grațiela Gavrilescu.
Taxa auto pentru 2019: cum se calculează și cum plătești
Cele trei componente pentru taxa auto în funcție de care se va calcula noua taxă sunt capacitatea cilindrică a motorului, norma de poluare în care se încadrează și emisiile efective de CO2 ale autoturismului.
Aparent, va fi o taxă calculată ca în Occident, dar Guvernul vrea să fie luat în calcul și venitul mediu național. Până la sfârșitul acestui an, trebuie să se stabilească modul în care șoferii vor putea plăti taxa.
Prima variantă pentru taxa auto ar fi adăugarea ei la impozitul anual pentru mijloace de transport.
Cea de-a doua variantă pentru taxa auto vizează aceeași formulă de calcul, doar că ai putea să o plătești la fiecare inspecție tehnică periodică (ITP) a mașinii.