„Inteligența” artificială a Facebook vinde reclamă organizației teroriste ISIS

de: Florin Cașotă
05 11. 2018

Facebook are o problemă reală cu știrile și reclamele false. S-a jurat că a rezolvat problemele din trecut, însă asta nu pare a fi nici pe departe adevărat.

Facebook a dat-o în bară în trecut atunci când a afișat reclame și știri false în newsfeed-ul utilizatorilor. De atunci, cei de la conducere au zis ca au lucrat și au îmbunătățit sistemul. Totuși, se pare că inteligența artificială a Facebook nu este prea deșteaptă și permite unor organizații chiar ca ISIS să cumpere reclame.

Cei de la Vice News și de Business Insider au reușit să păcălească sistemul și astfel s-au afișat reclame pentru Mike Pence, vicepreședintele SUA, Tom Perry, președintele DNC și chiar pentru organizația teroristă ISIS.

Reprezentanții Facebook au declarat că publicitarii externi nu vor putea face reclame politice, dar cei de la Vice News au reușit să facă și să distribuie copii ale unor reclame utilizate de agenții ruși în 2016.

Toate aceste demonstrează cât de imperfect este sistemul de inteligență artificială al Facebook și că trierea pe cuvinte cheie nu funcționează cum trebuie. Cred că termenul ISIS ar trebui blocat, nu?

Pentru ca un sistem de AI să funcționeze trebuie mai întâi să înțeleagă datele cu care lucrează, iar cel al Facebook nu pare să fi trecut de acest prag.

Mai mult de atât, oamenii nu sunt foarte buni pentru o astfel de sarcină nu pentru că nu s-ar pricepe, ci pentru că pentru a deteca o știre sau o reclamă ca fiind falsă poate dura foarte mult timp. Oricât de rapid este un om, un robot, care știe ce face, este mult mai rapid și precis în a detecta conținut inadecvat.

Acestea fiind zise, Facebook rămâne un loc unde nu poți crede tot ceea ce vezi și tot ceea ce citești. Așa că, înainte să apeși pe butonul ăla de share, poate ar trebui să te gândești de două ori dacă ceea ce vezi este real sau nu și poate ar trebui să verifici informația înainte.