De ce a picat platforma online a băncii ING și câți clienți au fost afectați

de: Răzvan Băltărețu
09 07. 2018

ING Bank a avut probleme cu Home’Bank pe 9 iulie. După primele ore de dificultăți, au fost anunțate câteva ore de mentenanță. Între timp, problemele au fost rezolvate.

„Dificultățile întâmpinate de clienții noștri [pe 9 iulie] în logarea pe ING Home’Bank au fost într-adevăr cauzate de erori în implementarea acțiunilor de mentenanță programate săptămâna trecută. Impactul a fost limitat, afectând doar o parte dintre clienți, care au putut ulterior accesa serviciul pe parcursul zilei.

ING Home’Bank funcționează [în prezent] la parametri normali și a fost singurul sistem afectat în urmă actualizărilor implementate. Operațiunile cu cardul la POS și în rețeaua de ATM-uri au fost disponibile clienților pe parcursul zilei în parametri normali”, a transmis ING Bank.


ACTUALIZARE 17.50 Serviciile online ale ING au fost repuse în funcțiune în mare parte aproape de finalul zilei. După mai mult de 10 ore de indisponibilitate parțială sau totală, cele mai mari probleme au trecut. Însă chiar și la această oră încă sunt dificultăți pentru anumiți utilizatori. Vom reveni cu detalii despre aceste probleme imediat ce le aflăm de la reprezentanții băncii.

ACTUALIZARE 15.57 Banca a transmis că unii utilizatori încă mai au probleme cu conectarea. Astfel, a ales să mențină mesajul de informare privind (in)disponibilitatea platformei. Cert e că cei mai mulți clienți ar trebui să poată folosi Home’Bank fără dificultăți.

ACTUALIZARE 15.10 Deși banca a informat că până la ora 14.30 derulează o operațiune de mentenanță și în aplicație era afișat mesajul că operațiunea se prelungește până la 15, ING Home’Bank încă e indisponibil. Unii utilizatori, mai norocoși, pot avea acces, dar fără să poată face vreo operațiune. Între timp, serviciul de call center e funcțional. Dacă ajută.


ING Home’Bank Web și Mobile e indisponibil încă din dimineața zilei de 9 iulie. ING Home’Bank e platforma prin care poți efectua plăți din contul ING, poți transfera bani sau îți poți administra conturile de economii. ING Bank a declarat pentru PLAYTECH că, în primă fază, doar o parte dintre clienți nu au putut folosi platforma.

„În urmă lucrărilor de mentenanță și actualizare a serviciului ING Home’Bank realizate în acest weekend (între 7 și 8 iulie – n.r.), o parte dintre clienții băncii au întâmpinat dificultăți în utilizarea sistemului de internet banking. Pentru a relua funcționarea normală a serviciului, am decis să oprim ING Home’Bank [între 12.30 și 14.30], timp în care vom implementa actualizările structurale necesare”, a comunicat ING Bank.

Între timp, pot fi utilizate cardurile pentru a efectua tranzacții la ATM și POS.

Pentru o parte dintre utilizatori este indisponibil și serviciul call center.

Alte probleme pe care le-a avut ING Bank în ultimii ani

Ultima dată când serviciile ING au fost indisponibile la scară mai mare a fost pe 5 mai. Conform informării de atunci, n-a fost nicio problemă la plata cu cardul. Totuși, utilizatorii n-au putut face plăți din cont și nici n-au putut transfera bani între conturi.

Ultimele cifre prezentate de companie indicau că aplicația Home’Bank a înregistrat 830.000 clienți activi, adică 73% din totalul numărului de clienți. În ceea ce privește ING Business, e o platformă creată în 2017 pentru antreprenori.

În decembrie 2017, a fost înregistrată o criză mare pentru ING în ceea ce privește disponibilitatea sistemelor sale informatice. „Aplicația noastră a început să genereze erori la logare, nefiind vorba despre mentenanță, ci despre o situație tehnică neprevăzută”, a explicat atunci banca.

Cea mai mare criză a fost însă în septembrie 2016, când au fost afectați și cei mai mulți utilizatori. Compania a spus că, pe 10 septembrie, în timpul unui test planificat în centrul de date pentru sistemul de stingere a incendiilor, procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat în mod sever şi neaşteptat mai multe servere şi sistemul de stocare a datelor.