Cele mai mari greșeli pe care le faci când alegi o parolă pe net

de: Bianca Prangate
01 06. 2018
Tech Spot

Se pare că oamenii chiar nu se pricep să își aleagă parole, conform unui studiu, și cumva asta nu este o surpriză chiar atât de mare.

Studiul a fost condus de Gang Wang, cercetător în știința computerelor la Virrginia Tech and Dashlane. Majoritatea utilizatorilor aleg parole ușor de amintit, precum numele unui brand renumit sau a unei echipe sportive.

Studiul a analizat 6,1 milioane de parole anonime. Acestea au provenit din leak-urile de date ale utilizatorilor care au avut loc de-a lungul vremei. În urma analizei, Wang a descoperit cele mai frecvente greșeli pe care le fac oamenii când își aleg o parolă.

Reciclarea aceleiași parole, uneori cu mici schimbări, pe toate site-urile

Mai bine de jumătate din utilizatori folosesc aceeași parolă sau o modifică puțin de la un site la altul. Wang a explicat că acest lucru se întâmplă pentru că oamenilor le vine greu să memoreze parole pentru cele peste 150 de conturi pe care le au majoritatea utilizatorilor pe internet. Acest lucru le oferă o portiță deschisă hackerilor de a sparge mai ușor parola.

Fenomenul de password walking e la fel de periculos

Acest fenomen se referă la obișnuința utilizatorilor de a folosi combinații de litere, numere sau simboluri care se află unele lângă altele pe tastatură. Printre cele mai întâlnite parole de acest gen sunt următoarele:

  • 1q2w3e4r
  • 1qaz2wsx
  • 1qazxsw2
  • zaq12wsx
  • !qaz2wsx
  • 1qaz@wsx

Exprimarea unor sentimente puternice nu este nici ea favorabilă pentru utilizatori

Uneori, oamenii au tendința de a-și pune la parolă cuvinte pline de sentimente pozitive sau negative. Printre cele mai comune astfel de parole se numără:

  • iloveyou
  • f*ckyou
  • a**hole
  • f*ckoff
  • iloveme
  • trustno1
  • beautiful
  • ihateyou
  • bullsh*t
  • lovelove

Numele de brand-uri sunt foarte populare la parole

În urma studiului, cercetătorii au descoperit că alte parole preferate de oameni sunt cele care conțin nume de brand-uri celebre. Exemplele găsite de ei sunt următoarele:

  • myspace
  • mustang
  • linkedin
  • ferrari
  • playboy
  • mercedes
  • cocacola
  • snickers
  • corvette
  • skittles

[readmore]

Referințele din filme și muzică sunt la rândul lor riscante

Unii utilizatori preferă să treacă la parole diverse referințe pop-culture, din filme, seriale și muzică. Printre acestea, ei au identificat:

  • superman
  • pokemon
  • slipknot
  • starwars
  • metallica
  • nirvana
  • blink182
  • spiderman
  • greenday
  • rockstar

Numele de echipe sportive sunt și ele la ordinea zilei

Multe din parolele analizate se refereau la sporturi și echipe. Dintre acestea, cele mai multe erau cumva legate de Champions League. Câteva exemple ar fi:

  • liverpool
  • chelsea
  • arsenal
  • barcelona
  • manchester