Cel mai complicat grafic: cine sunt cei care dețin (aproape) toate mașinile

de: Alex Rizea
14 01. 2018

La nivel mondial, industria auto s-a complicat extrem de mult. Mari producători au făcut parteneriate. Unii dețin acțiuni, alții împart modele sau motoare, totul într-o mare nebuloasă auto. Mai ales atunci când se încearcă sintetizarea informațiilor într-un grafic și o hartă.

Acest grafic îți arată aproape toate parteneriatele, preluările și platformele comune ale marilor producători auto mondiali. Practic, 14 companii de vehicule controlează peste 54 de branduri. Datele sunt din mai 2017 și, între timp, Opel a trecut de partea PSA – Peugeot – Citroen, iar Mazda Motor Corp și compania americană Ford au încheiat, în 2015, parteneriatul lor care a durat aproape 36 de ani. Acest grafic a fost realizat de publicația auto Teknikens Varld din Suedia.

Pentru a înțelege mai bine graficul, în partea din stânga sus există o legendă cu cinci puncte colorate diferit: dețin mai mult de 50% din acțiuni (albastru), dețin mai puțin de 50% din acțiuni (galben), împart producția (verde), împart modele (bleu) și împart motoare (roșu).

Giganții sunt grupurile Volkswagen Group AG,  General Motors Company și Toyota Motor Corporation, însă piața este extrem de diversificată.

O hartă ca cea de la metrou ca să știi „direcția” fiecărui brand.

Într-un top al numărului de unități produse pe anul 2012, China conduce detașat cu aproape 20 de milioane de mașini. Aceasta este urmată de Statele Unite ale Americii cu jumătate, aproximativ, din cât produc chinezii. Urmează Germania, cu puțin sub șase milioane, și Coreea de Sud.

[readmore]

Totuși, nu există o statistică clară pentru producția pe zi. Însă la nivel mondial sunt în jur de un miliard de maşini în funcţiune. Zilnic, pe cele şase continente, sunt produse aproximativ 165.000 de automobile.

Graficul acesta e de la finalul lui 2016, dar lucrurile nu s-au schimbat drastic.