Dolce & Gabbana, rasiști: Cum a reușit o campanie pe Instagram să distrugă un brand

de: Alexandru Puiu
24 11. 2018

Dolce & Gabbana se confruntă în această perioadă cu o situație foarte tensionată în China și totul a pornit de la o campanie publicitară pe Instagram și un schimb de replici agresive expediate de Stefano Gabbana, unul dintre designerii din spatele brandului.

În aceeași măsură în care o campanie inteligentă pe rețele sociale poate deveni virală într-o manieră pozitivă, reversul este de asemenea valabil. Din păcate pentru cei de la Dolce & Gabbana, imaginea brandului pare să fi fost pătată iremediabil de o serie de clipuri neinspirate, pe care mulți le consideră rasiste. Postările cu pricina au apărut inițial pe Instagram, dar la momentul redactării acestui material, au fost șterse.

Oficialii brandului de fashion lucrau de mult timp la promovarea unei parade de modă în Shanghai. Evenimentul cu pricina a fost însă anulat, iar foarte mulți chinezi sunt de părere ar trebui inițiat un boicot împotriva producătorului de vestimentație. Mai mulți actori faimoși au devenit foarte vocali împotriva companiei pe rețelele sociale, iar 12 manechine s-au retras de la paradă înainte ca aceasta să fi fost anulată complet.

Startul scandalului a fost dat de o serie de clipuri precum cel de mai jos, în care o persoană ce pare să de origine chineză se chinuie să folosească bețișoare chinezești pentru a bucura de preparate italiene. Într-o reclamă a fost vorba de un canelloni de dimensiuni generoase, iar cel de mai jos ilustrează același efort cu o pizza. În contextul în care chinezii folosesc bețișoare din totdeauna, nu au fost foarte încântați de tonul condescendent și cu potențial rasist al clipurilor.

Deși nu ar fi fost primele reclame neinspirate sau retrase de pe piață, conflictul a explodat când o manechină i-a atras atenția pe marginea subiectului lui Stefano Gabbana. Conversația integrală poate fi văzută mai sus și nu trebuie să te chinui prea mult să găsești câteva manifestări de ură și rasism. Stefano a acuzat-o pe Michele Tranovo că mănâncă câini, ca ulterior să i se adreseze cu asocierea de cuvinte ”China Dirty Smelling Mafia”.

Cei de la Dolce & Gabbana au inițiat imediat o campanie de scuze și au afirmat că totul a fost o greșeală, iar contul de Instagram a fost de fapt victima unor hackeri. ”Ne pare foarte rău pentru orice supărare provocată de aceste postări neautorizate.” Mulți sunt de părerere că ideea de hacking este doar o scuză.