Dispozitivul care-ți spune când să te duci la toaletă

de: Florin Cașotă
06 09. 2018

Acesta este unul dintre cele mai ciudate gadgeturi despre care o să citești, dar înainte să-l desconsideri trebuie să știi că este bine gândit și chiar ar putea ajuta milioane de oameni de pe glob.

Din Japonia vine Dfree, un dispozitiv purtabil care datorită senzorilor poate monitoriza vezica purtătorului și-l poate anunța, prin intermediul unei aplicații, când ar trebui să se ducă la toaletă. Mai mult, aplicația poate trimite avertizări și îi poate sugera purtătorului să se ducă la toaletă pentru a nu avea probleme mai târziu.

Dispozitivul se adresează oamenilor în vârstă care nu-și mai pot controla foarte bine nevoile biologice și astfel i-ar putea ajuta să evite accidentele neplăcute. Dfree este alcătuit de un hub de 73 de grame și de un senzor cu fir de 18 grame și funcționează cu o baterie reîncărcabilă lithium-ion, îndeajuns de puternică pentru o monitorizare de 24 de ore. Dispozitivul folosește un senzor cu ultrasunete pentru a determina cât de plină este vezica, apoi datele sunt analizate de un algoritm și aplicația trimite o notificare pe telefon.

Pentru comunicare se folosesc simboluri vizuale ușor de înțeles, precum un soare care-i spune că totul este bine, un nor înseamnă că ar trebui să se ducă la baie, iar un nor cu ploaie îl îndemnă pe purtător să caute o baie cât mai curând. Datele obținute de gadget ar putea să-i ajute pe cei care au grijă de bătrâni să învețe anumite tipare și creatorii susțin că ar reduce timpul de supraveghere cu 30% și utilizarea scutecelor cu 50%.

Organizația Mondială a Sănătății estimează că incontinența urinară poate afecta până la 36,1% din populația globului și are un impact semnificativ asupra sănătății, nivelului de depresie al pacientului. În acest moment, în lume există 962 de milioane de oameni cu vârsta de peste 60 de ani, mai mult decât dublu față de 1980. Până în 2050, numărul bătrânilor va ajunge până la 2.1 miliarde. În plus, unele estimări pun valoarea pieței pentru astfel de produse ca Dfree ajungând la 15 trilioane de dolari până în 2020.