De ce cutia de viteze manuală nu este mereu o opțiune viabilă
Încă de la apariția cutiei de viteze automate a existat un conflict tacit între cutia de viteze manuală și cea automată. Deși gusturile șoferilor nu se discută, există voci care susțin că a avea o cutie de viteze manuală nu este întotdeauna cea mai bună opțiune. Care sunt motivele?
Cutia automată are avantajul unei utilizări mult mai ușoare, mai ales pentru conducătorii auto începători. Transmisia automată face ca experiența la volan a șoferului să fie mult mai plăcută, mai liniștită și, evident, mult mai puțin stresantă.
Spre deosebire de cutia de viteze manuală, la folosirea celei automate motorul mașinii nu se va opri niciodată la pornirea de pe loc. Automobilul va pleca fără probleme și conducătorul auto nu va trebui să treacă prin nicio situație jenantă, mai ales în intersecțiile agolmerate.
Când vine vorba despre consum, iarăși cutia automată iese câștigătoare din duel. Astăzi, cutiile automate au ajuns atât de performante încât sunt capabile să aibă un consum extrem de mic, spre bucuria posesorilor
Totodată, prezența cutiei automate face mult mai ușoară plecarea din rampă fără riscul ca motorul să se oprească.
Mulți dintre șoferi includ în alegerea unei cutii manuale capitolul „sportivitate”. „Doar cu o cutie manuală simt că conduc”, spun aceștia. Specialiștii nu le dau însă dreptate întrucât o mașină se poate simți cu adevărat „sportivă” doar pe circuit și nicidecum pe drumurile din țara noastră. În plus, mai toate automobilele doatate cu cutie de viteze automată are o opțiune de condus „sportiv”.
Totuși, cel mai probabil, în viitor, oamenii vor înțelege faptul că un calculator presetat va face lucrurile mai bine decât ei. Trebuie doar să accepte ideea și, e drept, să scoată ceva bani în plus din buzunar pentru o cutie automată.
Când a apărut prima cutie de viteze automată?
Prima cutie de viteze automată se numea Hydramatic si a apărut în Statele Unite ale Americii. Aceasta a fost montată pe Oldsmobile Series 70, mașina care a intrat în istoria automobilistică drept prima produsă în serie cu transmisie automată. Se întâmpla în anul 1937.
Totuși, această cutie de viteze automată nu era chiar automată. De ce? Între prima și a doua treaptă, șoferul nu era nevoit să calce ambreiajul, însă trebuia să apese pedala de ambreiaj între a doua și a treia, sau între a treia și a patra treaptă.