Chinezii bagă bani într-o mașină electrică cu adevărat specială

de: Daniel Ștefan
14 07. 2018

Startup-ul chinezesc Byton vrea să producă cele mai tari mașini electrice de pe piață și ar putea fi posibil dacă se va pune și în practică planul de pe hârtie.

Mașinile electrice au devenit un obiectiv obligatoriu pentru majoritatea producătorilor auto. Atunci când aceștia și le promovează, ei pun în valoare caracteristici care fie nu sunt înțelese pe deplin de către clienți, fie nu le pasă de detaliile prea tehnice.

Cei de la Byton spun că, în loc să se axeze pe performanță, cum ar fi autonomia și accelerația (detalii care sunt, totuși, importante), mai degrabă investesc mai mult în crearea confortului ideal din interior.

În loc să le bage pe gât clienților date tehnice și cifre, Byton vrea să se concentreze pe experiența pe care o ai ca șofer sau pasagerul la bordul unui astfel de vehicul. Byton merge pe principiul: lasă performanța mașinii, cui îi pasă, atât timp cât te simți ca-n dormitor în ea.

Sună neobișnuit pentru un producător auto, iar unul cu trecut legendar în spate ar putea râde copios de chinezii de la Byton care cred că vor reinventa arta producției de mașini.

Pe hârtie, planurile lor sună bine. Byton vrea să lanseze trei mașini pentru încput: SUV-ul M-Byte, anul viitor, sedanul K-Byte până în 2021 și MPV, o mașină de familie cu șapte locuri, care ar trebui să fie gata prin 2022.

Deși spun că lasă performanța pe locul doi, au ambiții destul de mari cu autonomia bateriei. Pentru modelele avansate, Byton vrea o autonomie de peste 500 km, în timp ce la mașinile entry-level, se mizează pe o autonomie mai modestă, de 400 km.

Magie, însă, începe atunci când intri în mașină. Filosofia Byton este să te gândești la vehiculul tău ca la un gadget inteligent. Atunci când te urci la volan, trebuie să ai suficientă tehnologie la bord cât nu mai fii tentat să-ți scoți telefonul din buzunar și să încalci astfel regulile de circulație.

Byton vrea să pună totul la dispoziția șoferului, dar și a pasagerului.

M-Byte va fi „decorată” cu ecrane în interior, ceva ce nu găsești la alte mașini. Cel mai mare ecran va fi de 49 de inci și vei găsi câte un display și pe volan și pe spatele scaunelor din față.

M-Byte ar urma să fie cea mai tehnologizată mașină din gama Byton. Fiecare scaun va fi ajustabil, va avea la bord tehnologie de recunoaștere facială și citire a gesturilor, precum și WiFi.