Acest nou tip de ad blocker s-ar putea dovedi imbatabil

de: George Stanciu
17 04. 2017

Un nou mod de blocare a reclamelor cu ajutorul unui ad blocker a fost creat, iar acesta ar putea fi unul perfect.

Metoda de blocare a reclamelor a fost creată de cercetători de la Princeton și Stanford și are șanse să fie introdusă în cadrul unui ad blocker pentru browsere. Arvid Narayanan și colegii săi au creat o unealtă care detectează reclamele așa cum o fac oamenii, uitându-se la elemente precum mărimea conținutului, elemente grafice specifice sau cuvinte precum ”sponsorizat”.

Unealta se numește Perceptual Ad Blocker și este disponibilă deja ca o extensie pentru Chrome. Totuși, pentru a nu intra în polemici etice legate de blocarea reclamelor, creatorii au decis ca reclamele să fie acoperite cu un text specific de tipul ”This is an ad” (”Aceasta este o reclamă”) în loc să fie eliminate complet.

Un ad blocker clasic analizează codul sursă al unei pagini web în căutarea de reclame, dar acestea pot fi deghizate, mai nou. Echipa lui Narayanan a creat Perceptual astfel încât acesta să ignore taguri sau markup HTML ascuns, dar să se concentreze pe conținutul existent în pagină, cum ar fi cuvinte și imagini.

Narayanan și Grant Storey de la Princeton au lansat deja o variantă a extensiei, creată pentru Facebook, după ce site-ul a anunțat că va transforma reclamele astfel încât acestea să semene cu conținutul obișnuit. Noua extensie este valabilă pentru toate celelalte site-uri de pe Internet.

”Nu susținem că am creat un ad blocker perfect, dar am descoperit o combinație de factori legali și tehnici care vor determina finalul acestei bătălii”, scrie Narayanan, citat de engadget.com. Aceștia au încercat sistemul pe 50 de site-uri care detectează extensiile de blocare a reclamelor, dar niciunul dintre acestea nu a descoperit și Perceptual Ad Blocker.

Deoarece există legi cu privire la reclame, care obligă creatorii acestora să le marcheze pentru a nu crea confuzii, va exista întotdeauna o formă de identificare a acestora, nu doar de persoane, ci și de extensii. Astfel, o extensie precum cea de față are toate șansele să fie una de succes și în continuare.