Cum profită din umbră Samsung după lansarea iPhone X

de: George Stanciu
13 09. 2017

Apple a prezentat ieri publicului noul iPhone X, iar dincolo de câștigătorul evident, îi avem și pe cei de la Samsung, care vor profita din plin de vânzări.

iPhone X, noul flagship al companiei Apple, a fost dezvăluit ieri, fiind prezentat ca ”viitorul smartphone-urilor”. Dacă asta e adevărat sau nu, rămâne de văzut. Un lucru, însă, e sigur: Samsung are destul de mult de câștigat de pe urma lui iPhone X, dacă acesta reușește să se vândă bine.

iPhone X este primul smartphone Apple care are un ecran OLED. Display-ul este cunoscut ca ”Super Retina”, iar compania nu a făcut nicio mențiune cu privire la originea acestora în timpul prezentării, dar știm că panourile OLED vine de la Samsung.

Situația nu era una cu variante pentru Apple, având în vedere că Samsung este singurul producător capabil să creeze ecrane OLED de calitate, care să se încadreze în cerințele stricte ale celor de la Apple. Sud-coreenii au 89% din cota de piață a ecranelor OLED, iar astfel Apple poate să cumpere ecrane pentru noile iPhone X de la cel mai mare rival.

În cadrul unor informații apărute recent, se arată că Samsung cere între 120 și 130 de dolari pentru un ecran OLED. Având în vedere poziția pe care aceștia o au pe piață, au o oarecare libertate în a cere atât cât își doresc, în limite rezonabile. Este de așteptat ca Apple să vândă milioane de telefoane iPhone X, ceea ce înseamnă că Samsung Display va beneficia din plin de această lansare.

Apple ar putea să mai colaboreze câțiva ani cu cei de la Samsung, deoarece niciun alt furnizor nu se ridică la standardele impuse. Japan Display, care oferă mai bine de jumătate din panourile LCD pentru iPhone-uri, ar putea produce ecrane OLED la scară largă de-abia în 2019.