De ce nu au funcționat serviciile Raiffeisen Bank în România
Clienți Raiffeisen Bank din România au avut parte de cea mai proastă zi de weekend. Pe 21 octombrie, până la orele prânzului, nu au funcționat site-ul, serviciul call-center sau plata cu cardul.
În urmă cu aproape un an, ING Bank a avut probleme care au afectat aproape toți clienții. Nu au funcționat, în special, aplicația, plățile cu cardul sau retragerea de numerar de la bancomat. Printr-un episod similar a trecut acum Raiffeisen Bank, doar că problema pare să fi fost remediată ceva mai repede. „Vinovatul“ a fost găsită o pană de curent, care ar fi îngenuncheat sistemul bancar în care cei mai mulți îți spun să ai încredere.
Raiffeisen Bank și-a informat clienții pe Facebook că lucrează încă de dimineață la remedierea serviciului call-center, site-ului Raiffeisen Bank şi aplicaţiilor de online banking. Pana de curent din Nordul Capitalei ar fi dat peste cap și sistemul companiei. Nu au funcționat nici tranzacţiile cu cardul sau prin bancomat.
La ora 9, conform Raiffeisen Bank, tranzacţiile prin card, bancomat şi punct de plată, au fost repuse în funcțiune. Peste 20 de minute, clienții au putut suna în call center, iar site-ul a fost funcțional de la ora 9.58. Ultima actualizare a venit la 12.11, când Raiffeisen Bank a spus că la producerea penei de curent, urmată de fluctuaţii de tensiune, comutarea automată pe generatoare nu a funcţionat, din cauza defectării unor componente de automatizare.
„O serie de componente au trebuit înlocuite şi repornite manual. Evenimentul a fost coroborat şi cu un proces de închidere de zi. Planul de continuitate a fost activat, etapele de acţiune şi implementare trebuie însă parcurse progresiv indiferent de presiunea de timp, pentru că datele şi tranzacţiile clienţilor noştri sunt prioritare“. La ora publicării acestui articol, încă mai erau clienți care se plângeau pe Facebook că încă nu funcționează toate opțiunile. Probleme de funcționare pentru online banking nu erau rezolvate, încă.