Muzeul Eșecurilor îți arată ce se întâmplă când inovațiile iau o turnură greșită
Nu toate produsele pe care le vedem pe piață au parte de succes; multe dintre acestea sunt eșecuri care rămân în memoria colectivă.
Când vine vorba de produsele care ajung pe piață, indiferent că vorbim despre smartphone-uri, jocuri sau lame de ras, avem de-a face cu un număr relativ restrâns de obiecte care sunt de succes și rămân pe rafturi o bună perioadă de timp, dar și cu produse care eșuează. Și acestea rămân pe rafturi, dar nu sunt mutate de acolo când sunt scoase de pe piață.
Un nou proiect are de gând să aducă laolaltă astfel de proiecte pentru a le prezenta publicului. Astfel, Muzeul Eșecurilor, sau ”Museum of Failure”, este pregătit să se deschidă în Helsingborg, Suedia.
Porțile muzeului se vor deschide în vara aceasta, iar curatorul muzeului, Samuel West, este mândru de proiectul pe care îl are în grijă. Acesta este de profesie psiholog și studiază știința creativității, fiind potrivit pentru slujba pe care o are.
O mulțime de produse ciudate din diverse categorii au ajuns deja la muzeul eșecurilor. West arată că o bună parte dintre aceste produse vin din sfera telefoanelor mobile, afirmând că ar putea crea un muzeu întreg doar pentru astfel de exponate. Telefoanele mobile ocupă un loc important în muzeu, dar sunt complementate și de alte produse de care poate ați auzit.
Astfel, în muzeu putem descoperi parfumul Harley-Davidson, ochelarii Google Glass, lasagna de vită de la Colgate sau Sony Betamax. Fiecare produs vine și cu un istoric, astfel că poți afla mai multe despre riscurile asociate procesului de inovare, scrie boingboing.net.