Istoria din spatele logoului Apple: Ce reprezintă mărul mușcat

de: Ioana Bîrsan
05 07. 2017

Logoul Apple a devenit unul dintre cele mai iconice și recunoscute din lume, dar nu foarte mulți cunosc istoria și însemnătatea mărului mușcat.

[related]

Primul logo al companiei nu se aseamănă în niciun fel cu simbolul iconic, actual, care reprezintă brandul Apple. Prima imagine a companiei a rezistat un singur an, înainte ca Steve Jobs să apeleze la talentul artistul Rob Janoff de a crea ceva mai modern și mai reprezentativ pentru Apple. Logoul inițial, creat de Ron Wayne, îl ilustra pe Sir Isaac Newton sub un măr, cu o poezie care scrisă de-a lungul marginii desenului.

Logoul Apple: Cum a devenit imaginea iconică a companiei

Iconicul logo Apple, mărul mușcat care astăzi însoțește toate produsele companiei, a fost creat de Rob Janoff în anii ’70. Potrivit acestuia, motivul pentru care Steve Jobs a optat pentru mărul mușcat a fost pentru ca oamenii să știe direct că imaginea asociată companiei este un măr și nu o roșie. În plus, Apple a vrut să se joace puțin și cu cuvintele și să facă trimitere la ideea de ”byte”, o referință potrivită pentru o companie tech, acest cuvânt fiind ușor de asociat cu termenul englezesc ”bite” (mușcătură).

[readmore]

Prima versiune a logoului Apple a fost un măr în dungi de culorile curcubeului. Logoul Apple în culorile curcubeului a reprezentat compania între anii 1976 și 1998. Așa cum aflăm dintr-un interviu cu Rob Janoff, artistul din spatele creației, motivul pentru care Jobs a optat pentru mărul în culorile curcubeului odată cu lansarea computerului personal Apple II este pentru că noul produs putea reproduce imagini color pe monitor, iar reprezentanții companiei voiau să facă cunoscut acest lucru lumii întregi, scrie creativebits.com. De asemenea, culorile erau și o încercare de a face logoul mai accesibil, pentru a atrage inclusiv tinerii.

Începând cu anul 1998, lucrurile aveau să se schimbe din nou, la fel și imaginea companiei. Logoul Apple și-a schimbat din nou înfățișarea și Steve Jobs a optat pentru un măr monocromatic. Mărul în culorile curcubeului nu avea să fie mereu la modă, iar cel monocromatic se potrivea mai bine cu imaginea noilor produse apărute pe piață.

În ceea ce privește numele adoptat de companie, există foarte multe speculații pe marginea acestui subiect și nu există un consens cu privire la una dintre aceste ipoteze. Unii sunt de părere că fondatorii, Steve Jobs și Steve Wozniak, și-au dorit ca startup-ul pe care l-au înființat să apară pe primele pagini ale cărților de telefoane. Alții susțin că aceștia voiau să iasă în evidență printr-o denumire simplă și ușor de reținut și voiau să se distanțeze de imaginea complicată creată de celelalte companii de computere: TRS-80, IBM sau Cincom. Dar nu este exclusă nici ideea că fondatorii voiau să aducă un tribut casei de discuri a formației The Beatles.