Hackerii din Counter Strike vor fi prinși cu ajutorul inteligenței artificiale
Dacă îți place să le strici jocul altora în Counter Strike, s-ar putea să fii prins mai repede decât ai crede, datorită unor metode bazate pe inteligență artificială.
Se pare că Valve a început să folosească o rețea neurală pentru a combate hackerii ce activează în Counter Strike: Global Offensive. Un utilizator de pe reddit, ce folosea un cont oficial asociat Valve Anti-Cheat, a relatat că se lucrează deja la o soluție împotriva celor ce folosesc un spinbot. Un spinbot este un hack prin care jucătorii nu pot fi loviți de gloanțele adversarilor. Combinat cu hack-uri de aim, cel ce joacă astfel devine aproape imposibil de învins.
Puterea de procesare necesară pentru a susține o asemenea tehnologie de detectare este destul de mare, având în vedere câte lucruri se întâmplă în fiecare meci, dar și câte meciuri se desfășoară simultan. Valve pare să aibă o soluție și pentru asta, arată engadget.com.
Compania arată că se joacă peste un milion de runde de Counter Strike: Global Offensive, zilnic, iar sistemul anti-hack trebuie să proceseze demourile fiecăruia dintre jucătorii aflați în meci. Astfel, e nevoie de un centru de date care să aibă mii de procesoare, astfel încât totul să fie analizat în timp util. Compania are deja o versiune inițială activă, iar aceasta trimite cazurile înregistrate către Overwatch, cu rezultate promițătoare.
Overwatch, în cazul de față, este sistemul creat de Valve pentru a elimina trișorii din jocurile sale. Valve a mai lucrat cu inteligența artificială, iar importanța platformei Steam pentru aceștia lasă să se înțeleagă de la sine de ce ar vrea să aibă un astfel de sistem. Astfel, am putea avea parte destul de curând de un Counter Strike mai curat, în care hackerii nu mai au parte de același succes ca până acum.