Google ar putea lansa un ad blocker integrat în Chrome
Google Chrome ar putea veni la pachet cu un ad blocker, iar acesta ar putea fi activat ca setare standard pentru browser.
O astfel de mișcare din partea Google nu pare să fie cea mai evidentă, mai ales că vorbim despre o companie ale căror venituri vin, în mare parte, din reclame. Cu toate acestea, un ad blocker integrat în Chrome ar putea fi o soluție pentru a combate alte aplicații terțe, instalate ca extensii de browser.
Dacă Google va oferi, într-adevăr, un ad blocker integrat în browserul Chrome, iar acesta va bloca anumite tipuri de reclame enervante pentru utilizatori, cum ar fi pop-up-urile sau videoclipurile care pornesc automat, atunci oamenii ar putea să nu mai caute aplicații terțe pentru blocarea reclamelor.
Compania nu pare să fie foarte fericită din cauza faptului că trebuie să facă diverse înțelegeri cu dezvoltatorii de aplicații de tip ad blocker; astfel de înțelegeri implică și plata unor taxe care să asigure plasarea reclamelor de la Google pe o ”listă albă”. În acest mod, compania are privilegiul de a ocoli filtrele unei extensii de blocare a reclamelor.
Browserul Chrome are aproximativ jumătate din piață când vine vorba de navigarea pe internet, astfel că introducerea unui ad blocker nativ și activarea acestuia ca standard ar putea împiedica continuarea creșterii soluțiilor terțe. Utilizatorii nu vor mai căuta modalități de blocare a reclamelor dacă acestea sunt deja blocate, scrie techcrunch.com.
Există și aspecte negative ale planului. Google va deține și mai mult control asupra reclamelor de pe internet, compania fiind însăși un advertiser, iar asta ar putea atrage atenția competitorilor dar și a organizațiilor antitrust. Rămâne de văzut când și cum se vor concretiza aceste planuri ale Google.