Facebook va lupta împotriva anunțurilor discriminatorii printr-un algoritm special

de: Ioana Bîrsan
09 02. 2017

Facebook este unealta principală de propagare a știrilor în mediul online, însă compania anunță schimbări semnificative, care au menirea de a stopa promovarea știrilor discriminatorii.

Odată cu creșterea semnificativă a numărului de utilizatori, Facebook întâmpină probleme semnificative legate de eliminarea știrilor și a posturilor problematice. Compania continuă în căutarea acelor metode eficiente de estompare a publicității negative, care exclud utilizatorii pe bază de rasă, etnicitate, vârstă și orientare sexuală.

Conform unui anunț recent, aflăm că Facebook își propune să actualizeze politicile publicitare, pentru a întări interzicerea discriminării pe paginile de socializare, conform Digital Trends. În plus, compania testează un sistem care se folosește de tehnologia de învățare automatizată pentru a identifica potențialele anunțuri controversate.

Rețeaua de socializare a adaugat o nouă secțiune, menită să informeze și să ofere resurse educaționale de la agențiile guvernamentale și grupurile care susțin drepturile civile.

Uneltele Facebook de detectare a anunțurilor publicitare discriminatorii s-au aflat sub acuzații, anul trecut, pe motivul că includeau o funcție ilegală. Funcția în discuție le permitea instituțiilor de marketing să excludă utilizatorii de la vizualizarea anunțurilor, pe baza etnicității. Opțiune care viola drepturile de angajare, care interzic anunțurile care discriminează împotriva oamenilor, în funcție de factori precum rasa și sex.

Răspunsul companiei a fost de a dezactiva funcția în discuție. În prezent, când cineva vrea să creeze un anunț pe Facebook, care exclude segmentele de utilizatori multiculturali, anunțul nu este aprobat.  Prin mesajul de avertizare adresat agențiilor de publicitate, care vor să creeze aceste tipuri de elemente, Facebook le permite creatorilor să înainteze anunțul pentru un review manual.

”Anunțurile discriminatorii nu au niciun loc pe rețeaua Facebook”, afirmă compania. „De-a lungul ultimelor luni, ne-am consultat cu  factorii de decizie politică și liderii drepturilor civile pentru a primi păreri referitoare la modalitatea prin care putem să îmbunătățim impunerea unor noi restricții, în timp ce le oferim utilizatorilor posibilitatea de a dispune de instrumentele pentru publicitate”.

Rămâne de dezbătut în ce măsură aceste noi modificări vor reuși să implementeze noi schimbări. Mai ales pentru că Facebook pune procesul de selecție al anunțurilor publicitare pe seama unui algoritm și nu pe seama utilizatorilor.