Cum poți ajuta Facebook să depisteze știrile false
Facebook vrea să introducă un algoritm prin care să recunoască știrile false și clickbait-ul și să scada vizibilitatea lor în newsfeed.
Pentru că în ultima perioadă se pun o gramadă de probleme în cârca Facebook, printre care și rezultatul alegerilor din SUA, compania a decis să introducă un mecanism prin care să combată apariția știrilor false de pe site, conform Engadget.
În ultimele luni, a oprit finanțarea posturilor dubioase și a adăugat un buton pe care utilizatorii îl pot accesa pentru a anunța compania în cazul în care găsesc o știre al cărei adevăr pare chestionabil. Ca efect, Facebook va realiza o verificare a știrii respective și va lua o decizie în privința ei, fie să o elimine, fie să o lase pe site.
Ceea ce își propune compania nu este neaparat să elimine toate știrile false sau paginile care îi îndeamnă pe utilizatori să dea like, share și subscribe, pentru că acest lucru nu este posibil, dar de a reduce vizibilitatea pe site a acestora. Aceasta, consideră ei, este modalitatea cea mai simplă de a combate dezinformarea.
Inițiativa nu este posibilă fără ajutorul utilizatorilor. Sistemul pe care Facebook vrea să îl introducă se bazează pe ceea ce aceștia au ascuns manual din newsfeed-ul lor. Algoritmul, prin urmărirea unor modele de site-uri sau posturi care nu corespund, va putea detecta cu ușurință știrile care au un conținut inferior imediat ce ele vor fi postate.
Pe lângă scopul de a elimina știrile și site-urile nepotrivite, algoritmul va crește vizibilitatea posturilor virale, pe care utilizatorii le vor aprecia. Compania susține că ambele modificări au rolul de a promova conținuturile relevante și de a le combate pe cele false.
Rămâne însă de văzut în ce măsură algoritmul va fi unul potrivit și dacă va reuși într-adevăr, bazându-se pe modelul comportamental al utilizatorilor, să elimine doar informațiile false.