Facebook introduce un buton de donații pentru utilizatori

de: George Stanciu
31 03. 2017

În urmă cu un an, Facebook oferea prima unealtă pentru utilizatorii care au nevoie să deruleze campanii de donații.

La acea vreme, campaniile de strângeri de fonduri erau dedicate doar organizațiilor nonprofit verificate de companie. După ceva timp, rețeaua socială a extins această funcție de donații pentru videoclipurile live.

Acum, Facebook extinde funcția de donații încă o dată, astfel că mai mulți utilizatori vor avea posibilitatea de a iniția astfel de campanii de donații. Aceste campanii personale vor putea fi folosite pentru a acoperi costuri legate de educație, urgențe medicale, urgențe pentru animale de companie, fonduri pentru rezolvarea unor crize, urgențe personale sau funeralii și pierderi.

Așadar, campania trebuie să intre într-una din cele șase categorii de mai sus, dar acesta este doar începutul. Facebook speră să poată extinde aceste categorii în viitor. Momentan, există un termen de 24 de ore de review înainte să poți începe campania, dar procesul ar putea fi automatizat dacă devine popular. Momentan, de acest buton vor beneficia utilizatorii din SUA, care au cel puțin 18 ani, scrie engadget.com.

Facebook extinde și funcționalitatea donațiilor din videoclipurile live. Începând de astăzi, paginile verificate pot adăuga un astfel de buton într-o transmisiune live. Astfel, personalitățile vor putea strânge fonduri pentru organizații nonprofit pe care le susțin, iar utilizatorii vor avea posibilitatea de a contribui în timpul clipului sau după acesta s-a terminat.

Până acum, Facebook nu a oferit detalii cu procentajul din venituri pe care l-ar putea încasa în urma donațiilor. Când această funcție a fost anunțată pentru prima dată, site-ul a afirmat că va obține 5% din venituri, pentru a acoperi costurile de procesare a plăților. Rămâne de văzut dacă acest sistem se păstrează.