Facebook, acuzată că îți înregistrează activitatea online chiar și când nu ești logat pe pagină

de: Ioana Bîrsan
04 07. 2017

Un utilizator a dat în judecată Facebook pe motivul că s-a folosit de butonul de „like”, existent pe alte site-uri, pentru a  detecta activitatea din afara platformei.

Asta înseamnă că rețeaua socială poate construi un raport detaliat al activității tale pe internet, chiar și atunci când nu mai ești logat pe pagină. Deși acest lucru poate stârni numeroase acuze la adresa rețelei sociale, judecătorul Edward Davila, din California, a susținut că acuzatorul nu a reușit să arate că are un motiv rezonabil pentru care se aștepta la respectarea intimității sau dacă a suferit pierderi economice de pe urma acestei abordări a Facebook.

Judecătorul a susținut că acuzatorul ar fi putut ține cont de câțiva pași pentru siguranța sa pe internet pentru a evita „urmărirea” Facebook. Spre exemplu s-ar fi putut folosi de modul incognito sau de alte unelte care permit ascunderea istoricului, motiv pentru care nu a reușit să arate că Facebook a interceptat în mod ilegal activitatea și mesajele sale, scrie theguardian.com.

Dacă apeși pe butonul „like” al Facebook, aflat pe o altă pagină web, asta îți permite să distribui un conținut fără a mai fi nevoie să copiezi link-ul și să creezi o postare dedicată pe rețeaua socială. Astfel, când un utilizator vizitează o pagină cu un buton de like, platforma trimite informația către Facebook și către serverul unde pagina este localizată.

În 2014, compania a început să se folosească de datele de navigare pe internet pentru a permite afișarea reclamelor personalizate, bazate pe interesele tale, acesta fiind și motivul pentru care vezi în News Feed reclame pentru produsele pe care le-ai căutat online.

Pentru a se adresa acestor îngrijorări de intimitate, Facebook a introdus o modalitate de a lăsa la latitudinea utilizatorilor dacă vor să aibă de a face cu acest tip de reclame sau nu. Practic, utilizatorii care vor să renunțe la reclamele personalizate trebuie să umble în setările de pe pagina lor de Facebook, în „Reclame”, meniul ”Preferințele tale de publicitate”.