Facebook colaborează cu case de discuri pentru a rivaliza cu YouTube

de: George Stanciu
14 02. 2017

Facebook își continuă planurile de extindere a conținutului video de pe site, iar pentru asta trebuie să se implice și în sectorul audio.

Mai multe figuri importante din cadrul companiei au luat parte la un show pre-Grammy, pentru a descoperi viitoare talente cu potențial, fiind alături de membri din companii precum Apple Music, Spotify și Pandora Media. Site-ul de socializare se întâlnește și cu distribuitori, negociatori și asociații de comerț pentru a-și îmbunătăți legăturile cu industria.

Recent, fondatorul și CEO-ul Mark Zuckerberg a vorbit despre conținutul video și despre viitorul integrat al acestuia cu rețeaua socială. Alți directori din cadrul companiei au dezvăluit, în trecut, predicții care arată că Facebook își va genera 70% din trafic din videoclipuri, în următorii 5 ani. Compania are de gând să-și finanțeze strategia cu un model de parteneriat cu creatorii de conținut, urmând ca aceștia să primească o parte din venituri, arată digitaltrends.com.

Planurile rețelei de socializare sunt într-o fază incipientă și momentan se caută soluții pentru crearea unei infrastructuri care să lupte împotriva încălcării drepturilor de autor de către creatorii de conținut. Compania lucrează deja la un sistem de monitorizare care va ajuta la îmbunătățirea relațiilor cu industria muzicală, dar care va transforma și conținutul muzical generat de utilizatori într-un competitor viabil pentru YouTube.

A lupta împotriva celor de la Google nu va fi o sarcină ușoară, însă. Cu toate că exisă o serie de controverse între YouTube și industria muzicală, nu trebuie să trecem cu vederea faptul că site-ul a plătit 1 miliard de dolari caselor de discuri, doar din reclame. Astfel, Google are un avantaj major față de Facebook, aceștia fiind la început de drum.

Totuși, e ușor de înțeles de ce casele de discuri ar vrea să mizeze pe posibilitățile oferite de Facebook. Nu trebuie să uităm că aceștia au aproape 2 miliarde de utilizatori, fiind astfel o platformă de marketing deosebit de însemnată pentru industrie.