Cum ar putea arăta mașinile de Formula 1 din 2027
Deși sezonul actual este de-abia la a treia cursă, Renault își imaginează deja cum vor arăta mașinile de Formula 1 din 2027.
Renault a prezentat mașina concept R.S. 2027 la Salonul Auto de la Shanghai, iar aceasta este mai ușoară decât mașinile din prezent, având doar 600kg, în comparație cu 722kg ale mașinilor de acum. Are tracțiune integrală AWD, datorită unei perechi de unități motoare de 335CP, dar există și un V6 cu turbocompresor, care oferă un plus de 670CP roților din spate.
Renault vrea ca suspensia activă să se întoarcă în Formula 1. Tehnologia schimbă constant garda la sol a automobilului în curbe, pentru a maximiza eficiența aerodinamică, dar a fost interzisă la finalul lui 1933. De atunci, echipele de F1 au încercat să copieze acest sistem într-un mod mecanic, dar costurile sunt imense. Așadar, Renault susține că dacă Formula 1 vrea să reducă costurile, ar putea lua în considerare introducerea suspensiei active.
Mașinile F1 din 2027 vor comunica între ele pe circuit, având un sistem care previne coliziunile la boxe. Astfel, mașinile ajunse acolo nu vor putea pleca neanunțat. De asemenea, Renault speră la un viitor parțial autonom pentru Formula 1, astfel că mașinile s-ar putea conduce singure când se află în spatele unui safety car sau când este afișat un steag de avertizare, scrie arstechnica.com. Va fi interesat de aflat cât de bucuroși vor fi piloții să piardă o parte din controlul asupra monoposturilor.
Aerodinamica automobilelor se va schimba, de asemenea, iar Renault prevede un rezervor de doar 60kg, jumătate din rezervoarele de astăzi. Configurațiile aerodinamice vor fi active, doar că echipele vor fi limitate la trei configurații pe sezon și doar pentru anumite componente ale caroseriei.
Rămâne de văzut cum va arăta Formula 1 peste zece ani, dar un lucru e sigur: mașina imaginată de Renault arată destul de bine.