Aspiratoarele autonome știu cum arată casa ta și pot vinde informațiile și altora
Aspiratoarele Roomba, care se plimbă singure prin casă, pot face mai mult decât să aspire praful de pe podea.
Modelele de top Roomba adună date în timp ce fac curățenie, identificând poziția pereților în casă, dar și a mobilei pe care o întâlnesc. Astfel, roboții învață să nu se mai ciocnească de obstacole, dar creează și o hartă pe care ar putea pune mâna și Amazon, Google sau Apple.
Colin Angle, CEO al iRobot, spune că o astfel de tranzacție ar putea avea loc în următorii doi ani, deși iRobot a afirmat într-un comunicat că ”nu am creat niciun plan în vederea vânzării de date”.
Scopul nobil al vânzării datelor ar fi că giganții pot crea mai ușor alte dispozitive inteligente pentru casă. Pe de altă parte, marketerii ar putea profita de faptul că n-ai un fotoliu în sufragerie, de exemplu. Internetul s-ar umple cu reclame extrem de specifice pe baza datelor colectate de aspirator.
Jamie Lee Williams, avocat în cadrul Electronic Frontier Foundation, spune că informațiile despre mărimea unei case și numărul de piese de mobilier pot oferi detalii despre veniturile unei persoane. În timp, ar putea fi identificate chiar și mărcile preferate de posesor. Albert Gidari, director al departamentului de confidențialitate de la Stanford Center for Internet and Society, spune că dacă iRobot ar vinde astfel de date, ar putea avea diverse probleme juridice.
Compania spune că respectă confidențialitatea datelor venite de la utilizatori și că utilizatorii pot folosi aspiratorul și offline, dar pot și să renunțe la sistemul de trimitere a datelor colectate din casă către serverele companiei, conform nytimes.com.