Yahoo concediază 1700 de angajați și închide mai multe sedii

de: Horia Despa
03 02. 2016

Yahoo, așa cum o știm, tocmai își trăiește ultimele momente din existență. Compania americană care pe vremuri se lua la trântă cu însuși uriașul Google e acum o umbră a gloriei de odinioară.

În ultima vreme compania americană încearcă tot felul de tertipuri pentru a nu-și declara în mod oficial falimentul. Ieri, Yahoo a anunțat că demarează un nou ”plan strategic agresiv” pentru a se concentra asupra câștigurilor din ultimul semestru fiscal. În limbaj corporatist asta înseamnă concedierea a 15% din forța de muncă și închiderea a cinci sedii internaționale.

Sediile în cauză vor fi cele din Dubai, Mexico City, Buenos Aires, Madrid și Milan. Concedierile vor reduce personalul companiei la un număr de 9000 de anajați până la finalul lui 2016. Aparent, cei 1700 de angajați costau compania un total de 400 de milioane de dolari, ceea ce pare, puțin spus, dubios.

O strategie pe care Marissa Mayer o urmărește acum este să implice mai tare Yahoo în afacerile din sectoarele MVNS (mobile, video, native și sociale) sau Mavens, domenii de piață pe care Yahoo le consideră extrem de profitabile în acest moment. În același timp, compania americană speră ca să capitalizeze în continuare de pe urma afacerilor sale de top ce includ Search, Mail și Tumblr. De asemenea Yahoo speră că va putea fi și mai agresivă atunci când vine vorba de implementarea unor noi schimbări ale aplicației sale pentru mobile.

Yahoo mai deține acum niște acțiuni extrem de profitabile la Alibaba, cel mai mare motor de căutare din China, dar Mayer este presată din toate părțile, mai ales de către proprii acționari, ca să le vândă împreună cu firma întreagă. Aceasta este, probabil, ultima încercare a firmei de a se redresa și de a ieși din situația financiară critică în care se află, altfel în curând Yahoo își va găsi sfârșitul împreună cu, probabil, și cariera Marissei Mayer.