Un nou proces anti-Samsung din cauza actualizărilor la telefoane

de: Alexandru Puiu
20 01. 2016

O mare parte din popularitatea iPhone-urilor se datorează și actualizărilor regulate, iar un nou proces anti-Samsung speră să obțină același lucru de la compania sud coreeană.

Având în vedere numărul foarte mare de vulnerabilități grave care s-au descoperit în ultimii ani pe Android, este îngrijorătoare atitudinea marilor companii producătoare de smartphone-uri și tablete cu platforma Google. Cea mai frustrantă este atitudinea celor de la Samsung, compania care la nivel global vinde cele mai multe terminale, dar întârzie foarte mult când vine vorba de lansarea unor update-uri de firmware, chiar și când vine vorba de telefoane foarte scumpe. Dacă v-ați orientat către un model mai ieftin al gigantului sud-coreean, vă puteți lua gândul de la a beneficia vreodată de o actualizare.

Pornind de la vulnerabilitatea foarte gravă descoperită anul trecut pe Android, cu numele Stagefright, Dutch Consumentenbond, printr-un proces anti-Samsung speră să oblige gigantul să fie mai eficient în producerea de update-uri pentru utilizatori. Aceasa este cea mai importantă organizație din Olanda preocupată de protecția consumatorilor. În cadrul procesului intentat deja, sunt vizate toate terminalele comercializate la ora actuală de Samsung, un număr care este foarte mare.

Conform declarațiilor oficialilor Dutch Consumentenbond, procesul anti-Samsung nu a fost prima soluție. Întâi s-au străduit să schimbe măcar parțial atitudinea companiei printr-un dialog direct la masa tratativelor. Din păcate, la final nu s-a schimbat nimic. De aici și nevoia pentru un proces.

În documentele înaintate tribunalului din Amsterdam, Dutch Consumentenbond afirmă că compania Samsung este vinovată de practici comerciale incorecte față de clienții săi. În definitiv, nici un utilizator nu a știut că urma să aștepte atât de mult până să beneficieze de un update. Nu vorbim aici de versiuni noi de firmware lansate de Google, ci de remedierea rapidă a unor vulnerabilități grave care pun în pericol securitatea datelor utilizatorilor.

În altă ordine de idei, Dutch Consumentenbond a recunoscut faptul că situația descrisă mai sus vizează majoritatea companiilor producătoare de telefoane cu Android, dar au fost luați în vizor cei de la Samsung deoarece sunt cei mai mari