Toshiba renunță la utilizatorii casnici și va vinde laptopuri doar companiilor

de: Octavian Palade
30 03. 2016

Toshiba este prima companie care a creat un laptop care putea fi, cu adevărat, ținut în poală. Se pare, însă, că gigantul nipon nu mai poate lupta pe o piață din ce în ce mai dificilă și își modifică modelul de business.

Primul meu laptop a fost un Toshiba. Încă funcționează, cu toate că l-am maltratat, l-am desfăcut până l-am lăsat fără 70% dintre șuruburi și l-am ținut în priză conectat la un transformator lipit cu bandă izolatoare.

Toshiba a fost, cândva, o legendă pe piața PC-urilor, dar se pare că această piață nu mai este una pe care compania poate prospera. Toshiba are probleme financiare de ceva timp și unele voci spuneau chiar că se consideră o fuziune cu Fujitsu și Vaio, însă reprezentanții au dezmințit rapid aceste informații.

O altă teorie, mai credibilă, a fost vehiculată, iar acum s-a adeverit. În urma multor zvonuri, în sfârșit avem și o declarație oficială din partea reprezentanților Toshiba. Compania se retrage de pe piața de retail și se reorientează către un model B2B.

Toshiba nu își va mai vinde laptopurile decât altor companii, cel puțin în Statele Unite și în Europa. În Japonia, gigantul va continua să comercializeze laptopuri și pentru utilizatorii casnici.

”Toshiba se va concentra pe piața B2B la nivel global prin dezvoltarea, crearea și vânzarea de laptopuri Tecra și Portege către piața întreprinderilor”, se arată într-o declarație oficială.

Stocurile existente vor rămâne la vânzare, iar cei care cumpără sau au cumpărat laptopuri Toshiba vor beneficia, în continuare, de garanție.