Tesla vrea fabrică în China, iar asta înseamnă vești bune pentru toți

de: Horia Despa
25 01. 2016

Printr-o mișcare pe cât de simplă, pe atât de eficientă, Tesla ar putea să devină mai accesibilă pentru chinezi, dar mai ales pentru întreaga lume.

Elon Musk consideră că Tesla face destui bani în China încât să merite să deschidă o fabrică dedicată, pentru început, chinezilor. Motivația principală pentru a fabrica mașini Tesla în China este, în pimul rând, legată de dorința lui Musk să evite taxele mari de import pe care le practică guvernul din Hong Kong. Într-un efort de a încuraja deschiderea de fabrici în China, e mai rentabil să produci acolo decât să imporți, iar Elon Musk crede că piața chineză e pregătită pentru faimoasa mașină electrică.

Totuși, nu e doar numărul de mașini Tesla vândute până acum în China (2.221 de Model S numai în Hong Kong) care l-a convins pe Elon Musk să facă această mișcare, ci mai ales succesul Apple. De când designerul iPhone-ului a început să fabrice în China, vânzările sale au crescut constant, ca anul trecut iPhone 6 să spulbere orice așteptări. În momentul de față China este cea mai mare piață de desfacere pentru Apple, așa că produsele scumpe și de lux sunt la mare căutare în țara lui Confucius, acestea încluzând, evident, și mașinile Tesla.

Veștile bune vin în urma faptului că odată ce Tesla va fabrica mașini acolo, prețul unei Tesla se va ieftini în China iar, cum prețul acestora se va ieftini oricum datorită forței de muncă ieftine chinezești, capacitatea clientului de a cumpăra o Tesla din Europa sau America va crește. Diferențele nu vor fi enorme, însă în mod clar acestea vor fi mai ieftine. În plus, această eventuală ieftinire a prețului unei mașini Tesla ar putea să-i tragă mai tare de urechi pe ceilalți fabricanți de automobile și să vină mai rapid cu alternative de mașini electrice la un preț mai accesibil decât celor ale lui Elon Musk.

Poate că va mai trece o perioadă până când vom avea și noi stații de încărcare ale mașinilor Tesla (numite Superchargers) dar cum numărul actual de proprietari de mașini electrice din România e sub 50, e puțin probabil să vedem o creștere surpriză a prezenței acestui brand la noi în țară. Să sperăm că trendul achiziționării acestor mașini va crește și la noi, și poate o să avem până la urmă un Supercharger și la noi în țară până să se termine prima autostradă peste Carpați.