Succesul Zootropolis în România: dublu record de box office

de: Andrada Bonea
17 03. 2016

La mai puţin de două săptămâni după premiera din 4 martie 2016, Zootropolis a înregistrat în România încasări de aproape 489.000 de dolari americani şi aproape 100.000 de admisii şi deţine deja un dublu record de box office în ţara noastră.

Cea mai nouă animaţie Disney a debutat pe primul loc în opening weekend, cu încasări de aproape 190.000 de dolari americani şi aproape 39.000 de admisii. Filmul şi-a menţinut poziţia de lider şi în al doilea weekend, când a avut peste 46.500 de admisii, depăşind premiera „Allegiant”. Astfel, Zootropolis a devenit şi primul film distribuit de Forum Film România cu încasări mai mari în al doilea weekend după premieră, comparativ cu primul.

„Zootropolis” de la Walt Disney Animation Studios este o comedie de aventuri regizată de Byron Howard („Tangled”, „Bolt”) şi Rich Moore („Wreck-It Ralph”, „The Simpsons”) şi co-regizată de Jared Bush („Penn Zero: Part-Time Hero”). Doi dintre regizori au filme nominalizate la Oscar: Howard a regizat filmul Disney din 2008 „Bolt”, iar Moore a regizat aventura din 2012 „Wreck-It Ralph”, care a fost produsă de Clark Spencer, producătorul „Zootropolis”. Din distribuţie mai fac parte, printre alţii: Idris Elba, J.K. Simmons, Nate Torrence, Jenny Slate, Tommy Chong, Octavia Spencer, Bonnie Hunt, Don Lake.

Pentru a crea Zootropolis, designerii s-au inspirat de la oraşe precum New York şi Londra, îmbinând peisaje urbane tradiţionale cu influenţe globale şi elemente animale. Spre exemplu, în Tundratown există domuri în formă de ceapă, amintind de arhitectura rusească, iar staţia de tren din Zootropolis are o grădină tropicală interioară inspirată de staţia de tren Atocha din Madrid, însă cu turnuri în formă de coarne. Având un climat central apropiat de cel al Californiei de Sud, Zootropolis include zone climatice artificiale, pentru a putea acomoda o varietate de locuitori.

După cum spune designerul de producţie David Goetz: „Ne-am întrebat cum putem pune tundra şi deşertul unul lângă celălalt. Ei bine, răspunsul e simplu. Construieşti un perete masiv de aer condiţionat care separă cele două medii. La fel ca aparatele noastre de aer condiţonat, o parte suflă aer rece, răcorind Tundratown, iar cealaltă parte suflă aer fierbinte, pentru a încălzi Sahara Square”.