De ce a pierdut Steven Spielberg o mulțime de bani realizând această animație

de: Alexandru Puiu
05 07. 2016

Steven Spielberg nu a încercat de foarte multe ori să ne cucerească cu animații, dar după lansarea The BFG, s-ar putea să nu mai încerce foarte curând. 

Steven Spielberg este unul dintre regizorii cei mai importanți de Hollywood și unul care a devenit sinonim cu filme de calitate din ultimele trei decenii. Tocmai din acest motiv a câștigat și trei premii Oscar de-a lungul carierei sale și nu pare să se oprească prea curând. Din pâcate, când vine vorba de cea mai nouă peliculă a sa, The BFG nu a fost întâmpinat cu brațele deschise de publicul de pe întregul mapamond. În cazul în care ați jucat Quake în copilărie și BFG vă face să vă gândiți la prostii, în acest caz particular, The BFG vine de la big, friendly giant. 

Adaptarea după romanul lui Ronald Dahl pentru copii a implicat o investiție pe partea de producție de 140 de milioane de dolari. The BFG însă, în primul și cel mai important weekend al său de distribuție, s-a reflectat în doar 19,6 milioane de dolari în Statele Unite și într-o sumă mult mai modică obținută în restul lumii. Chiar dacă în weekendul trecut nu s-a lansat decât în Rusia și Australia, vânzările de bilete în valoare de 3,9 milioane de dolari, conform celor de la Associated Press și The New York Times, sunt cel puțin dezamăgitoare.

Cu o premieră pe 1 iulie, într-un weekend prelungit pentru americani datorită zilei de 4 iulie, The BFG trebuia să facă ravagii în box office-ul american. Din păcate se pare că altă animație a atras copii în cinematografe zilele trecute. Pentru al treilea weekend consecutiv, Finding Dory de la Pixar a depășit orice așteptări, cu 41,9 milioane de dolari încasate.

Partea ciudată este că review-urile pentru The BFG au fost aproape exclusiv pozitive, dar aceasta este doar încă o dovadă a faptului că opiniile unor experți nu influențează neapărat vânzările.