Securizarea datelor din companiile românești trebuie făcută cât mai repede
Companiile românești încă lucrează la securizarea datelor pe care le dețin, pentru a se alinia la normele impuse de Comisia Europeană.
Regulamentul general privind protecția datelor va intra în vigoare în data de 25 mai 2018, iar până atunci, companiile din România trebuie să se alinieze la standardele impuse de Comisia Europeană (CE) prin aceste norme.
Atacurile cibernetice din prezent sunt total diferite de cele care se petreceau acum 20 de ani, când scopul principal era acela de a câștiga notorietatea de ”hacker”. În zilele noastre, hackerii care acționează au intenția de a fura identități și de a manipula diverse procese aparent sigure de pe internet. Astfel, încrederea oamenilor în activități simple, precum plata cu cardul sau introducerea datelor personale pe un site, este afectată dacă o companie este compromisă din punct de vedere al securității.
Un studiu al EY România cu privire la securizarea datelor ne indică destul de clar că există o nemulțumire majoră în rândul companiilor cu privire la modul în care acestea sunt protejate în fața atacurilor. Problema și mai mare este că mai bine de jumătate de companii nu dedică nici măcar un om care să țină pasul cu cercetarea în domeniul securității.
Noile directive ale Comisiei Europene le dau posibilitatea cetățenilor să aibă mai mult control asupra datelor pe care le trimit pe internet, având în vedere îngrijorările oamenilor cu privire la furnizarea de date cu caracter personal. Normele unice la nivelul UE vor face mai ușoară aplicarea lor pe o piață digitală unică.
Cu toate acestea, companiile nu trebuie doar să se alinieze la normele care vor fi impuse de către CE. Companiile trebuie să ia cât mai multe măsuri pentru securizarea datelor, nu doar la nivel macro, ci și la nivel micro, prin criptarea stick-urilor USB pe care angajații le folosesc, spre exemplu