Samsung nu trebuia să-și testeze propriile baterii din Galaxy Note 7

de: Alexandru Puiu
18 10. 2016

Cu toate că Samsung a trecut printr-o perioadă foarte dificilă din cauza scandalului Galaxy Note 7, până când nu lansează un comunicat de presă cu o cauză oficială, vor continua să existe speculații.

Inițial, când au început să explodeze primele telefoane Samsung, foarte mulți au fost de părere că problema este cauzată de bateriile defectuoase. Această ipoteză a fost alimentată de faptul că dispozitivele similare comercializate în China, cu alte baterii, nu au fost la momentul respectiv subiectul unui program de întoarcere în fabrică. Între timp, situația s-a agravat la nivel global, iar gigantul sud coreean s-a arătat obligat să retragă toate telefoane Note 7 comercializate vreodată și să înceteze complet producția.

Deși situația a fost una foarte gravă și fără vreun precedent de asemenea dimensiune, cea mai frustrantă informație pe marginea subiectului a venit de la Samsung. Oficialii companiei asiatice au afirmat că, deși investighează în continuare cauzele telefoanelor explozive, momentan nu au reușit să recreeze într-un laborator situația cu care s-au confruntat câteva zeci de posesori de Note 7. Cu alte cuvinte, nu știu cine este de vină sau dacă a greșit cineva.

Cei de la The Wall Street Journal au descoperit un nou set de circumstanțe îndoielnice legate de procesul de testare al bateriilor din Galaxy Note 7. În mod normal și legal, orice producător de telefoane care vrea să comercializeze smartphone-uri în Statele Unite ale Americii este obligat ca bateriile acelor aparate să fie testate de o autoritate independentă. Doar un terț, certificat de CTIA, în conformitate cu standardele Institutului de Inginerie Electrică și Electronică, poate confirma că acele telefoane pot fi comercializate în condiții de siguranță pe teritoriul SUA.

Partea mai puțin amuzantă este că Samsung a ignorat această convenție și și-a testat bateriile în mod intern, într-un laborator al companiei. Argumentul lor pe marginea subiectului este că au făcut acest lucru încă din 2009 fără consecințe dezastruoase. Au promis, de asemenea, că vor face schimbări semnificative în procesul de asigurare a calității, cu speranța că ce s-a întâmplat cu Galaxy Note 7, nu se va mai întâmpla vreodată.