Românii se obișnuiesc să cumpere online: ce sume cheltuiesc pe Internet

de: Bogdan Cristea
15 09. 2016

Acesta ar putea fi cel mai bun an din istoria Altex, ponderea vânzărilor din mediul online fiind din ce în ce mai mare.

Pentru cei de la Altex, anul 2015 a fost la fel de bun precum 2008, aceștia reprezentând până acum cei mai buni doi ani din istoria companiei. Iar în 2016, situația ar putea deveni și mai bună pentru compania lui Dan Ostahie. Astfel, oficialii Altex sunt de părere că vor înregistra vânzări mai mare în ultima parte a acestui an. Aceștia atrag atenția asupra faptului că 60% dintre vânzări sunt efectuate în ultimele șase luni de zile.

Coșul mediu de cumpărături ar fi crescut cu circa 25%, fiind acum în valoare de 100 de euro, cu 20 de euro mai mult decât în anul precedent. Probabil și mai importantă este creșterea de 5% înregistrată de vânzările online, care acum reprezintă 25% din total, potrivit declarațiilor furnizate de directorul de marketing al Altex, Tia Ghinea. Iar în 2017, acestea ar putea atinge chiar cifra de 30%.

După cum era de așteptat, un rol important în această creștere îl are perioada medie de schimbare a produselor. Smartphone-urile, de exemplu, ar avea în prezent o perioadă de schimbare de un an. Alături de electrocasnicele mari, acestea reprezintă cele mai dinamice segmente pentru comercianți.

După cum scrie site-ul News.ro, vânzările retailerului Altex, controlat de omul de afaceri Dan Ostahie, vor fi în acest an cele mai bune din istoria companiei, depăşind nivelurile de vârf atinse în 2008 şi 2015. Și anul trecut a fost unul extrem de bun pentru cei de la Altex, aceștia reușind să înregistreze un profit net de nu mai puțin de 3,7 milioane de euro, de aproape patru ori mai mare decât cel din 2014.

”Creşterea creditării şi scăderea TVA au fost principalele motive care au dus la creşterea vânzărilor în primele şase luni peste ritmul pieţei. Piaţa a crescut, probabil, cu 15%”, a spus Vârşa, conform News.ro. În prezent, Altex are nu mai puțin de 94 de magazine în cele mai importante orașe din România, cărora li se adaugă alte 19 magazine MediaGalaxy, și în jur de 2.000 de angajați. De curând, au apărut și unele informații conform cărora retailerul ar putea să se extindă și în străinătate în anul 2017.