Realitatea virtuală nu vine pe Mac, fondatorul Oculus explică de ce
Realitatea virtuală este un trend care nu pare să se mai potolească, dar posesorii de Mac nu se vor bucura de avantajale sale prea curând.
Este un subiect foarte la modă, iar numărul companiilor care investesc sume semnificative de bani în acest fenomen nu este deloc mic. Realitatea virtuală va ajunge în casle oamenilor, indiferent dacă vor mai trece cinci sau zece ani. Problema majoră este însă că doar cei care preferă PC-uri se vor putea bucura de ea. Chiar și dacă ați investit câteva mii de euro într-un sistem Apple, sunt șanse foarte mari ca realitatea virtuală să fie o himeră pentru voi, iar Palmer Luckey – fondatorul companiei Oculus ne explică de ce.
Într-un interviu acordat de curând publicației ShackNews, într-un mod cât se poate de previzibil, Palmer Luckey a fost întrebat de ce nu vedem kitul Oculus Rift în tandem cu sistemele Apple, fie ele și în configurații mai scumpe. Răspunsul foarte sarcastic la această întrebare a fost scurt și la subiect. ,,Ține doar de Apple. Dacă vor lansa vreodată un computer bun, o vom face.”
Deși formularea a fost una foarte generală și destul de abstractă, ideea de bază este una foarte simplă și are legătură cu reticența gigantului din Cupertino de a integra plăci video de top în creațiile sale de orice fel. Chiar și într-un MacBook Pro cu Retina Display de două mii de euro, sunt șanse foarte mari să vă loviți de un chipset grafic Intel, în defavoarea NVIDIA sau AMD. ,,Poți cumpăra un Mac Pro de 6000 de dolari cu placa video de top AMD FirePro D700 și tot nu se compară cu specificațiile recomandate de noi. Ca urmare, dacă vor transforma din nou GPU-urile high end într-o prioritate, cum au și făcut-o într-o perioadă, ne-am bucura enorm să oferim suport pentru Mac-uri. Momentan însă, pur și simplu nu există nici măcar un singur sistem compatibil.” Cu alte cuvinte, mingea e în curtea Apple. Ar fi destul de trist ca anumiți internauți să renunțe la sistemele companiei pentru se juca cu un Oculus Rift.