Părinții și bunicii români iau Facebook cu asalt: cum a ajuns să fie folosită platforma

de: Octavian Palade
18 04. 2016

În ultimul an, Facebook și-a consolidat poziția de principală rețea socială utilizată de români, trecând de borna 8.5 milioane persone care o accesează la nivelul unei luni, se arată într-un studiu realizat de ZeList.

Având în vedere că numărul de utilizatori de Internet din țara noastră este 8.8 de milioane (lunar conform cifrelor BRAT din decembrie 2015), putem afirma că peste 95% dintre cei care utilizează Internetul sunt și utilizatori de Facebook.

Cele mai notabile tedinte observate sunt cele legate de scăderea ușoară a numărului de adolescenți ce accesează platforma (-3%), cuplată cu o creștere masivă a utilizatorilor trecuți de 45 de ani (+34%). Dacă scăderea pe segmental adolescenților poate fi explicată și prin scăderea natalității în perioada 1997-1998 (corespunzătoare momentului nașterii celor care acum împlinesc 19 ani), evoluția pe segmentul +45 se poate explica în principal prin adopția accelerată a tehnologiei și stilului de viață digital.

Din punctul de vedere al segmentelor de vârstă, se observă că, spre deosebire de martie 2015, cele mai mari creșteri ale conturilor Facebook din România s-au înregistrat în categoriile: 55-64 ani (+39%), +65 ani (38%) și 45-54 ani (+31%).

Deși încă slab reprezentate la nivelul întregii populații de conturi Facebook din România, în categoria 45-54 ani există 940.000 de conturi, însemnând 11% din totalul conturilor Facebook, în categoria 55-64 ani există 460.000 conturi, însemnând 5% din totalul conturilor, iar în categoria + 65 ani se înregistrează 180.000 de conturi, reprezentând 2% din totalul conturilor Facebook din România, totuși se poate observă în ultimul an un fenomen de popularizare în Facebook cu adulți și seniori.

În segmentul 35-44 ani, numărul actual al membrilor Facebook este de 1.800.000 de conturi, cu 300.000 mai mare decât era în 2015, ceea ce reprezintă o creștere de 20 de puncte procentuale.

În cadrul publicului tânăr, în categoria de vârstă 18-24 ani, numărul membrilor Facebook din martie 2016 este similar cu cel din martie 2015, totalizând 1.900.000 de conturi, ceea ce reprezintă 22% din totaul conturilor. Evoluția din ultimul an a numărului de conturi din această categorie de vârstă înregistrează o stagnare.

Cea mai cuprinzătoare categorie de vârstă, reprezentativă pentru Facebook rămâne și în martie 2016, categoria 25-34 ani, acumulând 2.4000.000 de conturi (28% din totalul conturilor Facebook din România). Ca și în cazul segmentul 18-24 ani, evoluția față de martie 2015 înregistrează o stagnare.

În termeni absoluți, numărul adolescenților, cu vârstă cuprinsă între 13 și 17 ani care accesează Facebook a scăzut cu 30.000 de conturi, această reprezentând o scădere de 3% față de perioada anterioară (martie 2015).

Și situația în ceea ce privește genul biologic, situația a evoluat într-un mod interesant.

Spre deosebire de martie 2015, când se înregistrau 3.975.000 de conturi de bărbați, în martie 2016, numărul acestora a crescut cu 9%, ajungând la 4.350.000 de conturi.
În cazul conturilor de femei, situația este similară ca în cazul bărbaților adică, se constată o creștere de 8% față de martie 2015, de la 3.855.000 de conturi de femei cât se înregistrau în martie 2015 la 4.179.000 în 2016.

În cadrul segmentele de vârstă, se observă că, față de martie 2015, în martie 2016 cele mai mari creșteri ale conturilor de bărbați s-au înregistrat în categoriile: 55-64 ani (+43%), peste 65 ani (+33%) și 45-55 ani (+29%).

În cazul conturilor de femei, cele mai mari creșteri s-au înregistrat în martie 2016 comparativ cu martie 2015, în următoarele segmentele de vârstă: peste 65 ani (+44%), 55-64 ani (+37%) și 45-54 ani (+31%).