Până și Obama a renunțat la BlackBerry, dar nu e mulțumit de ce a primit la schimb

de: Alexandru Puiu
13 06. 2016

În momentul în care a devenit președintele Americii, mulți au apreciat admirația lui Barrack Obama pentru BlackBerry, se pare însă că până și el a renunțat la telefonul canadian.

Pentru o lungă perioadă de timp, Obama a fost insigna brandului BlackBerry. Președintele american a intrat în Casa Albă cu un telefon BlackBerry Bold în buzunar și foarte mulți au fost de părere că va părăsi reședința prezidențială cu un gadget al aceleeași companii canadiene. Se pare însă că nu este deloc așa, iar confirmare a venit sub forma unui interviu cu însuși Barrack Obama.

Într-un interviu acordat lui Jimmy Fallon într-o ediție recentă de Tonight Show, președintele americii a discutat un pic despre pasiunea sa pentru tech și despre faptul că a renunțat la BlackBerry. Aparent, dintr-un punct de vedere, își dorea de mult timp un smartphone, iar anul acesta a avut norocul să facă tranziția mult așteptată.

Din păcate, conform spuselor sale, upgrade-ul nu a fost atât de semnificativ pe cât se aștepta. Din motive de securitate, telefonul vine la pachet cu un set stufos de restricții care nu face decât să frustreze un utilizator normal.

Telefonul, al cărui nume nu-l cunoaștem momentan, a fost modificat pentru a nu putea iniția apeluri telefonice, reda muzică, trimite mesaje și nici pentru a face fotografii. ,,E precum un telefon de jucărie pe care l-ai da unui copil de trei ani.” Aceasta este descrierea oficială a aparatului.

În principiu, tranziția nu este neapărat neașteptată, în contextul în care se vehicula de aproximativ doi ani un astfel de pas înainte. Per ansamblu, un număr semnificativ de vulnerabilități nu au fost descoperite în telefoanele BlackBerry, dar acestea au ajuns să fie considerate demodate de mult timp, iar popularitatea lor a scăzut radical când vine vorba de organizațiile guvernamentale. Primii care au renunțat la BlackBerry au fost dezvoltatorii de aplicații, dar decizia lui Obama de a migra la altă platformă s-ar putea să fie o lovitură de imagine și mai dureroasă pentru compania canadiană.