Microsoft desființează impactul ”mic” al Chrome asupra bateriei

de: Alexandru Puiu
16 09. 2016

Au tecut foarte mulți ani de când Microsoft a început să facă reclame aproape exclusiv într-o manieră agresivă. Cea mai nouă iterație a conceptului adresează competiția dintre Chrome și Microsoft Edge. 

În urmă cu câteva luni, cei de la Microsoft au publicat un clip aparent obiectiv în care era ilustrată o comparație între cele mai populare browsere ale momentului. Lista includea Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox și Opera. La momentul respectiv, rezultatele au fost destul de surprinzătoare și întruchipau fără probleme un motiv de mândrie pentru gigantul din Redmond, chiar dacă au fost dezbătute de câtre oficialii Opera ca fiind incorecte.

Dacă tot au trecut câteva săptămâni de la publicarea Windows 10 Anniversary Update, iar oficialii Microsoft au foarte multă încredere în acest pachet de actualizări, aproape că era inevitabilă reiterarea testului comparativ. În definitiv, din câteva se pare, update-ul aniversar nu a inclus doar modificări estetice, ci și un amalgam de detalii suplimentare sub capotă.

Din acest motiv, în noul test pe care îl puteți vedea în clipul de mai sus, când vine vorba de redarea unor clipuri de pe Netflix, Microsoft Edge este responsabil de sporirea autonomiei unui sistem portabil cu 45%. Față de Firefox, diferența este și mai mare, 69%. Deși aceste diferențe semnificative sunt pe video, nici când vine vorba navigare obișnuită pe internet, diferențele nu sunt mici. Cu 24, respectiv 43% mai multă autonomie generează Microsoft Edge pe același sistem în comparație cu Chrome, respectiv Firefox.

Chiar și în comparație cu performanța Microsoft Edge pe versiunile anterioare de Windows 10, sporul de autonomie după instalarea Anniversary Update este de 12%. Aparent, acesta este rezultatul unor îmbunătățiri aplicate în egală măsură în browser și în Windows 10. Dacă aveți o fascinație pentru fizică și cifre exacte, în mod idle, Edge consumă 450 miliwați, în timp ce Chrome duce această valoare la 770 miliwați, iar Firefox se rezumă la 550 miliwați.

Din păcate, există două probleme cu astfel de campanii de promovare. Cota de piață constantă a Microsoft Edge de 4,2% demonstrează faptul că nu este eficientă în atragerea de utilizatori noi, iar faptul că toate aceste clipuri sunt realizate pe sisteme Microsoft Surface nu pare foarte obiectiv sau echitabil.